علی سوادکوهی ؛ گمشده ۷۴ کیلو ؟!
27 آذر 1399 - 22:12
شناسه : 9192
9
علی سوادکوهی که ماه پیش در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 79 کیلو قهرمان شده بود در روز فینال لیگ به وزن 74 کیلو آمد تا شانس خود را برای خضور در المپیک 2020 توکیو در این وزن بیازماید .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

این جوان مازنی و دارنه مدال برنز بزرگسالان آسیا در دهلی نو ۲۰۲۰ ، با تصمیمی درست به یک وزن پایین تر آمد تا با توجه به خلاء موجود در این وزن و عدم کسب سهمیه المپیک ، شانس خود را برای دستیابی به پیراهن تیم ملی در این وزن بیازماید .
سوادکوهی که طی این مدت زیر نظر رضا یزدانی کار کرده است ، در مقابل با تجربه ای چون مصطفی حسین خانی عضو ده ساله تیم ملی و دارنده ۲ مدال طلای آسیا و یک برنز جهانی خوش درخشید و با پیروزی ۳-۲ بر این حریف برای سایر مدعیانی که برای پیراهن ۷۴ کیلو دندان تیز کرده اند خط و نشان کشید .
این جوان جسور و زیر گیر در مبارزه با حسین خانی به دفعات اقدام به زیر گیری کرد و یک بار نیز با میانکوب حریف را خاک کرد تا حسین خانی متوجه شود که با این شیوه مبارزه به جایی نمی رسد . در حقیقت نمی توان با هل دادن و حریف را به بیرون از تشک هدایت کردن ، انتظار داشت که پیروزی را به وی هدیه دهند . به هر روی حسین خانی با شکست از سوادکوهی ، کادر فنی تیم ملی و از جمله غلامرضا محمدی را حسابی به فکر فرو برد که می توانند روی این کشتی گیر جوان حساب ویژه ای برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۷۴ کیلو باز کنند . آیا براستی علی سوادکوهی می تواند گمشده اصلی کشتی آزاد ایران در وزن ۷۴ کیلو باشد ؟!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.