کشتی مازندران را طلا بگیرید
30 آذر 1399 - 17:39
شناسه : 9514
3
افت سوال برانگیز کشتی کرمانشاه و همدان مازندران امروز در عرصه کشتی ایران پیشتاز و پیشروست . استانی که امروز 16 کشتی گیر در اردوی تیم ملی کشتی آزاد دارد و البته در اردوی فرنگی نیز سهم این استان سهم قابل قبولی است .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

حتی تهران بعنوان پایتخت ایران و در کانون توجه بودن ۹ کشتی گیر بیشتر در اردوی تیم ملی ندارد و این در شرایطی است که اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم باید بگوییم مازندران به تنهایی می تواند تیم ملی را در هر ده وزن تغذیه کند .
بدیهی است این رتبه در خور تحسین نتیجه کار مربیان سازنده ای چون اسماعیل دنگسرکی، سید مصطفی میرعمادیان، اردشیر عبدی، علی خدائی ، محمد حسین دباغی ، محمود حسن نیا، علی خراسانی ، اکبر خجسته ، نادر ناظری ، فرامرز بوداغی ، آیت واگذاری، جانعلی خسرونژاد ، نادر صدیقی، حسین نقیبی ، محمود اسماعیل پور، حسن اسماعیل پور، مجتبی حسین پور، امید اسماعیل پور، شهرام مردانی ، حمیدرضا رضازاده، مجید نصریت، حامد عباسپور، عقیل حیدری، ولی اله پوریوسف، ذبیح‌اله محمدی، عباس مجیدی، محمدعلی یعقوب زاده، رضا شاه منصوری ، حسن قلی زاده ، فرامرز منصوری ، ابراهیم اسلامی ،حمید آقاجانی و کاظم نریمانی در کشتی آزاد و حسن حسین زاده ، سعید شیرزاد ، بختیار تقوی نیا ، فرهاد اسماعیل نژاد ، ابراهیم رهبر ، سید هاشم میرزاده ، علی محمد جباری ، بهمن طیبی و مظفر فولادی در کشتی فرنگی مازندران است .
این یکه تازی مازنی ها در شرایطی است که تا چند سال پیش کشتی گیران این استان در سبک وزن حرف اول را در کشتی ایران می زدند ، اما امروز آنها در تنها در اوزان پایین بلکه در اوزان بالا و سنگین وزن نیز از وجود کشتی گیرانی خوب و شاخص برخوردارند که این شایستگی را دارند پیراهن تیم ملی را در میادین جهانی و المپیک بر تن کنند . در حقیقت امروز مازنی ها در سایه کار خوب و اصولی مربیان سازنده خود به جایگاهی در کشتی ایران رسیده اند که بعید به نظر می رسد دیگر استان ها بتوانند به گرد پای کشتی این استان سازنده برسند . حتی تهرانی که در خواهی نخواهی در کانون توجه بوده و بطور طبیعی امکاناتش بهتر از دیگر استان هایی است که آه ندارند با آن سودا کنند .
البته در این بین افت کشتی کرمانشاه و همدان بسیار محسوس است و به نظر می رسد که فدراسیون علیرضا دبیر باید وضعیت کشتی در این دو استان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد تا با رفع موانع و مشکلات پیش روی ، دیگر بار کشتی این دو استان در مسیر رشد و شکوفایی حرکت کرده و کشتی گیران قابلی را به تیم های ملی معرفی کنند . آن هم با این همه استعداد و سرمایه ای که به لحاظ انسانی کشتی کرمانشاه و همدان از آن برخوردارند .
بدیهی است وقتی استانی در یک رشته ورزشی خوب و درخشان ظاهر می شود باید به لحاظ مادی و معنوی مربیان سازنده آن استان را مورد حمایت های ویژه قرار داد . از این منظر معتقدیم چه مسوولان ورزش استان مازندران و در راس آنها دکتر حسن رنگرز و چه مسوولان فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر باید به طرق مختلف مربیان سازنده کشتی مازندران را مورد تشویق های مادی و معنوی خویش قرار دهند تا اصل سازندگی در کشتی استان همچنان پر نور باشد و قهرمانان شاخص و اعجوبه ای چون حسن یزدانی از دل آن به کشتی ایران و دنیا معرفی شوند .
سهم استان ها در اردوی تیم ملی کشتی آزاد :
تهران :۹ کشتی گیر
مازندران :۱۶ کشتی گیر
البرز :۲ کشتی گیر
لرستان : ۲ کشتی گیر
خراسان رضوی ۲ کشتی گیر
خوزستان: ۱ کشتی گیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.