تندیس شهدا سبب تقویت روحیه ایثار در جامعه می‌شود
19 شهریور 1399 - 13:20
شناسه : 1762
11
کارگردان پیشکسوت تئاتر با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی بنای یادبود شهدای راه‌آهن، گفت: تندیس شهدا سبب تقویت روحیه ایثار در جامعه می‌شود چون تولید آثار هنری ما را در مقابل خطرهای احتمالی آماده کرده و موضوع ایثار را در ما زنده نگه می‌دارد.
پ
پ

کوروش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: توجه به موضوع ایثار و شهادت رزمندگان دفاع مقدس، با توجه به گذشت ۳۰ سال از آن برهۀ تاریخی یکی از نیازهای امروز جامعه است.

وی اظهار کرد: همان طور که سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی در سخنان خود اشاره کردند ما ملت امام حسینیم و ملت شهادتیم از این صحبت الهام می گیرم و اشاره می کنم فرهنگ ایثار و شهادت جزء جدانشدنی ما ملت ایران است و در واقع فرهنگ شهادت همین طور که در خاندان پیغمبر و امامان ما جاری بوده است به پیروی از آن ها این فرهنگ در زندگی ما هم به چشم می خورد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد جنگ ناخواسته ای شدیم که ما را در کنار فرهنگ شیعی به مسئله ایثار و شهادت نیز آشناتر کرد. هرچه از آن سالها و موقعیت جنگ فاصله گرفتیم باید گفت، این فرهنگ به صورت‌های مختلف در زندگی ما جاری بوده است و در هر شرایط خاص اجتماعی و سیاسی در صحنه حضور خواهیم داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه سخنان خود، نقش کارهای فرهنگی و هنری را در پررنگ‌کردن و یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت گوشزد کرد و افزود: در واقع ما کشوری مستقل هستیم و همواره دشمنانی را داریم که در حال جنگ و مبارزه با ما هستند و باید به لحاظ فرهنگی و هنری به مسئله ایثار توجه جدی داشته باشیم و برای آن برنامه سازی کنیم تا در زمان حساس شاهد تقویت و پرورش هر چه بیشتر این روحیه در میان مردم کشورمان باشیم.

این کارگردان تئاتر مسابقه طراحی و بنای یادبود شهدا و ایثارگران راه آهن و رویدادهایی با موضوع ایثار و شهادت را در استمرار فرهنگ سازی در جامعه مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: تقویت این روحیه و توجه به آن همواره باید در دستور کار باشد چرا که ما دشمنان قسم خورده ای داریم که هرلحظه به فکر توطئه علیه مردم و کشور هستند و مطمئناً تقویت این روحیه با تولید آثار هنری می تواند ما را در مقابل این خطرات احتمالی آماده کند و موضوع ایثار را در درون ما زنده نگه دارد.

وی همدلی و با هم بودن مردم در لحظه های سخت را از خصوصیات مردم این سرزمین توصیف کرد و گفت: در همین چند ماه اخیر که درگیر کرونا هستیم جانفشانی های جامعه پزشکی و از دست دادن بعضی از آنها را می توان مظهر همان ایثاری دانست که در ۳۰ سال گذشته و در صحنه دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

این بازیگر تلویزیون در پاسخ به این سوال که دوست دارد تندیس و یا یادبود چه شهیدی از دوران دفاع مقدس را در سطح شهر مشاهده کند، گفت: چند سال قبل و در نمایش کانال کمیل که به گردان کمیل از لشگر محمد رسول الله می پرداخت با خواندن شخصیت و تأثیرگذاری شهید هادی که از فرماندهان این گردان بود، شیفته او شدم و دوست دارم نمادی از وی را در سطح شهر ببینم یا شهید زین الدین که از فرماندهان شهر قم بود نیز جزء افرادی است که باید بنا و یادبود آن ها توسط سازمان های هنری  و یا در رویدادهایی مثل مسابقه طراحی و بنای یادبود شهدا در مکان های عمومی احداث شود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران را با دعوت از از صاحب نظران و هنرمندان برگزار می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.