آقای دبیر! اجازه ندهید حق کشتی گیری نادیده گرفته شود
08 بهمن 1399 - 22:50
شناسه : 13592
6
در خبرها خواندم که حسن یزدانی و کیان محمود جانلو از سوی کمیته فنی بعنوان کشتی گیران برتر دوره بیستم لیگ کشتی انتخاب شده و طی مراسمی با حضور علیرضا دبیر و مسوولان شرکت تامین سرمایه امین بعنوان اسپانسر لیگ کشتی ، از این دو کشتی گیر با اهداء جوایزی تقدیر شده است .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

سئوالی که مطرح است اینکه انتخاب حسن یزدانی بر چه مبنایی از سوی کمیته فنی صورت گرفته است ؟ آیا کمیته فنی تحت تاثیر نام ستاره و اعجوبه فعلی کشتی ایران در این انتخاب نبوده است ؟
آخر وقتی پای انتخاب کمیته فنی به میان می آید این انتخاب باید متقن باشد و به قول معروف مو لای درزش نرود . در اینکه حسن یزدانی بهترین کشتی گیر فعلی ایران و شانس نخست طلای المپیک در بازیهای پیش روی توکیو است ، حرفی نیست . اما اعتقاد داریم وی برترین کشتی گیر لیگ نبوده است . اصولا یزدانی حریف مطرح و سرشناسی را در لیگ هماورد خود ندید که بتواند با او دست و پنجه نرم کند و چنین نیز بود که در طی چند کشتی که برگزار کرد رقبایش را در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز عالی شکست داد تا در حقیقت لیگ به منزله یک تمرین نصف و نیمه هم برایش به حساب نیاید .
متاسفانه کشتی ما بعضی مواقع دست به خودزنی می زند . حتی این اجازه را ندادند تا کامران قاسم پور در تیمی دیگر منهای بازار بزرگ عضو شود تا حداقل حسن یزدانی با حریفی قابل و در طراز جهانی در لیگ مواجه شود . !!
می پرسیم نقش فدراسیون در چنین تصمیماتی که منافع کشتی را به همراه ندارد چیست ؟
بگذریم با تمام احترامی که برای حسن یزدانی قایل هستیم ، معتقدیم که به جای او بعنوان یکی از دو کشتی گیز برتر لیگ بیستم ، باید علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم انتخاب می شد که در لیگ ارایه گر مبارزاتی زیبا و در خور توجه بود و مدعیان مستقیم خود را با شایستگی تمام شکست داد . این کشتی گیر مازنی که امید اصلی کشتی ایران برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در این وزن است ، با غیرت برای تیم قائمشهر کشتی گرفت ، حتی در زمانی نیز که دچار خونریزی از ناحیه بینی شده بود برای تیمش از تمام وجود مایه گذاشت تا یکی از ستارگان درخشان لیگ باشد .
علی شعبانی که انگیزه زیادی برای کسب سهیمه المپیک در وزن ۹۷ کیلو و حضور در المپیک دارد ، این روزها به عوض آنکه حمایت کمیته فنی کشتی و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد را متوجه خود ببینید ، معلوم نیست چرا در تیم های اعزامی به ایتالیا و اوکراین اسمی از او در بین کشتی گیران دیده نمی شود
گویا در این شرایط نیز نگاه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به علیرضا کریمی، کشتی گیر تازه از بند آسیب دیدگی رها شده است و می خواهد با اعزام او به ایتالیا شرایط دارنده مدال نقره جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را برای حضور در یک وزن بالاتر بیازماید .
هر چند همه این انتخاب ها و تصمیم ها به علیرضا دبیر بر می گردد و او نمی تواند مدعی باشد که در جریان بعضی تصمیم ها و انتخاب ها نیست ، اما رییس فدراسیون کشتی که با زیر و بم قهرمانی از هر حیث آشناست ، نباید اجازه دهد که بعضی تصمیم ها به بی انگیزگی کشتی گیرانی منجر شود که جزو سرمایه های اصلی کشتی ما در این مقطع به حساب می آیند . قهرمانانی که روحیه لطیف و حساسی دارند و ممکن است با یک بی توجهی از عرش به فرش بیافتند .
برگردیم به حرف اولیه خود که به جای حسن یزدانی ، علی شعبانی می توانست یکی از انتخاب ها بعنوان کشتی گیر برتر لیگ باشد تا با اهداء این جایزه به او ، انگیزه هایش برای ادامه راه قهرمانی دوچندان شود . طبیعتا حسن یزدانی بعنوان یک پهلوان واقعی بسیار خوشحال تر می شود که به جای او جوانانی انتخاب شوند که می خواهند رهرو راه او در عرصه کشتی باشند .
امیدواریم علیرضا دبیر حواسش کاملا جمع این مسایل باشد ، چون در حضور او انتخاب های این چنینی سئوال برانگیز می نماید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.