بهروز یاری : قهرمانی به مدال نیست به سجایای رفتاری و اخلاقی است
11 بهمن 1399 - 16:48
شناسه : 13891
3
بهروز یاری دارنده مدال برنز جهان در سال 94 و قهرمان دو دوره بازیهای آسیایی 90 پکن و 94 هیروشیما ، دل پری دارد از اینکه عده ای در کشتی دنبال مدالند و به جنبه های انسانی و اخلاقی ورزش پهلوانی کشتی توجه لازم را ندارند .
منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، قهرمان دیروز کشتی که امروز در کسوت مربی تجربیاتش را در اختیار آینده سازان کشتی ایران قرار می دهد ، معتقد است در ورزش ایران نباید دنبال نتیجه گرایی صرف بود ، چرا که اگر قهرمانان از سجایای اخلاقی لازم تهی باشند نمی توانند بعنوان الگوهایی سالم در کشتی ایران مطرح شده و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به رشته کشتی فراهم کنند .
بهروز یاری که در برنامه دایره طلایی حاضر شده بود تا پاسخگوی مسایل کشتی باشد ، روی صحبتش در این زمینه خاص با رضا یزدانی سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال بود و گفت : در حالی که من به اتفاق محمد طلایی و مهدی برائتی می خواستیم با تیم دریاچه ارومیه در لیگ خاضر شویم اما به علت به صحنه نیامدن اسپانسر مالی تیم و طی تماسی که هادی حبیبی گرفت قرار شد که تیم را با نام استقلال در لیگ شرکت دهیم . گرچه ما در مظر داشتیم با شرکت گل گهر صحبت کرده و با حمایت مالی این شرکت در لیگ شرکت کنیم ، اما چون اصرار باشگاه استقلال را دیدیم به این امر رضایت دادیم . در جلسه ای هم که با رضا یزدانی داشتیم به ایشان گفتیم که شما در کادر فنی یک رای دارید مثل سایر کادر فنی تیم . اما او می گفت چون اسپانسر تیم را آورده باید همه کاره باشد که ما قبول نکردیم و وی درخواست کرد که آقای اسماعیل پور نیز به کادر فنی اضافه شود که ما قبول کردیم . اما بعدها دیدیم که اسم من و طلایی را بعنوان مدیر فنی رد کرده اند .
وی با اشاره به اتفاقات شب فینال لیگ گفت : ما همه تابع فدراسیون هستیم و کسی حق ندارد خارج از اهداف و منافع ملی کشتی تعیین تکلیف کند . خود من البته بواسطه بیماری در فینال حاضر نبودم و شنیدم که رضا یزدانی به ۴ کشتی گیر گفته که شما روی تشک مبارزه حاضر نمی شوید . به سه کشتی گیر هم گفته بود که شما روی تشک رفته و دست حریف تان را به نشانه پیروزی بالا می برید و تنها برای مبارزه به سه کشتی گیر مجوز مبارزه داده بود . سئوال من این است یزدانی به چه حقی باید به خود اجازه اتخاذ چنین تصمیمی را بدهد و به جامعه کشتی بی حرمتی کند و تازه بعد هم به محمد طلایی معترض شده و بی حرمتی کند که چه حقی داشته به کشتی گیران اجازه مبارزه در ده وزن را داده است .
یاری اضافه کرد : خیلی خوب شد که من در سالن مسابقه حضور نداشتم چون نمی توانستم شاهد این بی حرمتی ها بوده و سکوت اختیار کنم .
وی در عین حال با اشاره به جریمه ۷۰ درصدی خود گفت : واقعا برای مدیر عامل استقلال متاسفم که نامه ای را نخوانده امضا کرده است. بدون اینکه در جریان کل مسایل اتفاق افتاده باشد . به هر روی خود من در اوایل سال آینده مبلغی که از استقلال گرفته ام را طی فیشی به حساب این باشگاه واریز خواهم کرد و عقیده دارم اگر استقلال می خواهد چنین حضوری در عرصه لیگ کشتی داشته باشد ، همان بهتر که وارد این رشته نشود .
بهروز یاری که با صراحت لهجه حرف می زد در پاسخ به سئوالی در رابطه با مدیریت علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گفت : این درست که دبیر بخشی از بدهی های انباشته شده کشتی در طول سالهای گذشته را پرداخت کرده و نسبت به بازسازی سالن های کشتی اهتمام لازم را به خرج داده است ، اما به نظر من فدراسیون دبیر مثل فدراسیون های قبلی عمل کرده و از برنامه های بلندمدت باز مانده است . بدیهی است اگر می خواهیم کشتی در آینده نیز موفق باشد باید آینده را ببینیم تا دست کشتی همیشه در زمینه قهرمانی پر باشد . آن هم قهرمانانی که اصول فتوت و پهلوانی را از اساس آموخته اند و صرف چند مدال ، آنها را از رسالت اصلی شان در خدمت به مردم و جامعه ورزش باز نمی دارد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.