جفا در حق یک داور بین المللی زن کشتی !
15 بهمن 1399 - 12:05
شناسه : 14266
10
فدراسیون کشتی نقد پذیر نیست و رییس اش به هیچوحه دوست ندارد که کسی نظر مخالف او را ابراز دارد .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

چندی پیش نوشتیم که علیرضا دبیر لیست سیاهی دارد که وقتی ببیند نفراتی دیدگاهایی خلاف نظرش را دارند آنها را وارد آن لیست می کند تا رفته رفته از دور خارج شان کند. طبیعی نیز هست ، چون علیرضا دبیر خود را در زمان فعلی منجی کشتی ایران می داند و چنین می پندارد که قبل از او تمام کارهای انجام شده نتوانسته کشتی را به سر منزل مقصوذ هدایت کند .
در حال حاضر قریب دو سالی می شود که علیرضا دبیر سکان هدایت کشتی را بر عهده دارد و طی این مدت سعی کرده فدراسیون را از عناصر فدراسیون قبلی که به هر طریق با رسول خادم همکاری داشته اند خالی کند . او طی این مدت هر جا که نشسته ، عملکرد رسول خادم را زیر سئوال برده است تا نشان دهد که با این سیاست می خواهد کارهای خود را برجسته کند ، غافل از اینکه جامعه کشتی خود بهتر از هر کس فرق بد و خوب را تشخیص می دهد و نیازی نیست که کسی بخواهد بزرگ قهرمانی چون رسول خادم را در نظر آنان بزرگ یا کوچک کند .
البته گل بی عیب خداست و قطعا رسول خادم نیز در مدیریت فدراسیون کشتی دچار اشتباهاتی شد ، مثل اینکه به صورت توام می خواست رییس فدراسیون باشد و هم سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را عهده دار باشد که بطور طبیعی این دو مسوولیت با هم قابل جمع نبودند . حرف این است که علیرضا دبیر از این دوقطبی سازی ره به مقصود نخواهد یافت و نباید اجازه دهد که بی احترامی به بزرگان کشتی در فدراسیونش باب شود .
بگذریم علیرضا دبیر نیز امروز اگر می خواهد موفق باشد و رییسی باشد که در آینده همه از مدیریتش به نیکی یاد کنند ، باید ورای اطرافیانش که طبیعتا خوبش را خواهند گفت سراغ کسانی برود که به عملکردش نقد سازنده دارند و دوست ندارند حالا که وارد گود خدمت شده بعد از چند صباح از او نیز بعنوان مهره ای نام ببرند که نتوانست منافع ملی کشتی را از هر حیث محقق کند . دبیری که البته برای خود سودای مقام های بالاتری را می بیند و نمی خواهد برای مدت مدیدی در کشتی بماند . به هر حال همه چیز به این بستگی دارد که دولت بعدی از چه طیف و گروهی باشد ، آن وقت ممکن است قرعه اقبال به نام علیرضا دبیر بخورد و او را در مسوولیت بزرگتری در ورزش ایران ببینیم .
مریم ارم آبادی
اما برسیم به اصل ماجرا که برای آن چند سطری را تا اینجای کار قلمی کردیم . در رشته ای که در آن دم از فتوت و جوانمردی زده می شود ، روا نیست که در حق یک بانوی داوری کلاسیک و بین المللی کشتی ایران جفا صورت گرفته و با اشاره ای از بالا نامش از لیست خارج شود . بی شک مریم ارم آبادی داور بین المللی کشتی کلاسیک ایران امروز نباید به صرف استقلال رای خود در انتخابات هیات کشتی مازندران ، از صحنه داوری کنار گذاشته شود .
قضیه نیز به این مربوط می شود که در انتخابات هیات کشتی مازندران ارم آبادی به نامزد مورد نظر فدراسیون رای نداده و از همان جا سناریوی حذفش از تمام عرصه های داوری کلید خورده است . گفته می شود که در جلسه شورای داوری علیرضا دبیر به صراحت عنوان کرده که این بانوی داوری کشتی مازندران در تقابل با افکار و نظرات ما قرار دارد و باید از داوری حذف شود . امیدواریم این حرف از زبان رییس فدراسیون خالی از حقیقت باشد ، چرا که او در مقام رییس فدراسیون باید صبور و خویشتن دار باشد و زود از کوره در نرود که اگر غیر آن عمل کند ، نمی تواند به وظایف خویش بدرستی عمل کرده و عدالت را در تصمیماتش به اجرا بگذارد . البته گفته می شود که بعدها و با واکنش جامعه کشتی مازندران در اعتراض به این تصمیم فدراسیون ، دبیر در کل موضوع را رد می کند .
اما عملکرد بعدی نشان داد که سناریوی حذف مریم ارم آبادی کلید خورده ، چرا که به جای وی که مدرس فدراسیون و داور ممتاز آلیش ( هم رده بین المللی ) است یک داور ملی آلیش که امروز مسوول کمیته داوران هستند را برای برگزاری وبینار بازآموزی داوری آلیش انتخاب می کنند . ترکش بعدی نیز به عدم دعوت این بانوی شایسته داوری کشتی به مسابقات قهرمانی کشور آلیش بر می گردد در حالی که ارم آبادی از بدو شروع فعالیت کشتی آلیش در تمام رقابت ها بعنوان ژوری یا سرپرست فنی رقابت ها حضور داشته است . بطور طبیعی با چنین شرایطی که پیش می رود گام بعدی فدراسیون کشتی حذف نام ارم آبادی از لیست داوران بین المللی کشتی آزاد و فرنگی است .
بدیهی است این اقدامات به صورت غیر قانونی از سوی فدراسیون کشتی صورت گرفته و وزارت ورزش و مراجع ذی صلاح باید به این مساله ورود کرده و اجازه ندهند یک داور زن بین المللی کشتی که برای رسیدن او به چنین جایگاهی سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته ، به سادگی و بدون دلایلی مشخص از گود خارج شود .
هر چند نگاهی به رزومه کاری و علمی مریم ارم آبادی و مدارک عالیه ای که در رشته های مختلف دارد و حضورش در عرصه های مدیریتی ورزش بانوان در طول سالهای گذشته ، او را بی نیاز از حضور در کشتی بانوان می کند ، اما بی شک فدراسیون کشتی و شخص علیرضا دبیر نباید اجازه دهند که حق مسلم یک داور بین المللی کشتی به سادگی خورده شود .طبیعتا قلم قرمز گرفتن بر نام او به لحاظ قانونی امری مردود است و علیرضا دبیر نباید اجازه دهد که در فدراسیون تحت امر او بی قانونی باب شود .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.