این جوان را بزودی بر سکوی جهانی و المپیک می بینید
26 بهمن 1399 - 16:41
شناسه : 15199
7
برای خود یلی است در عرصه کشتی گیری . خونسرد و فکورانه مبارزه می کند و مثل یک کشتی گیر سبک وزن به پاهای حریفانش می رسد و آنان را در خاک قرار می دهد .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

جوان دلاوری از خطه مازندران و شهر آمل که پیش از این قاسم رضایی را در رشته فرنگی به کشتی ایران معرفی نمود که دروازه های جهانی را در نوردید و صاحب یک مدال طلا و یک نقره از بازیهای المپیک شد . حالا امیر حسین زارع ۲۰ ساله نیز می خواهد قدم در راه افتخارآفرینی گذاشته و برای کشتی آزاد ایران در سنگین وزن صاحب ۳ مدال طلای المپیک شود . این قولی است که به خودش داده و با سبک و سیاق مبارزه اش می توان با اطمینان گفت که او را بزودی بر روی سکوهای جهانی و المپیک خواهیم دید .
هر چند که پیش از این از سکوهای جهانی در رده نوجوانان ، جوانان و امیدهای جهان صعود کرده تا مصمم تر از هر زمان چشم به آینده ای روشن بدوزد ، اما یقینا با اعتماد به نفس و انگیزه بالایی که در این جوان آملی دیده می شود حتم داریم که او جهان کشتی را از مبارزه های زیبای خود به وجد خواهد آورد . همان طور که امروز دنیا از دیدن مبارزه های حسن یزدانی به شور و وجد می آید .
امیر حسین زارع هر چند درونش غوغایی است اما وقتی پا به روی تشک مبارزه می گذارد با آرامشی خاص کشتی می گیرد ، آنچنان که در یکی از برنامه تمرینی با حریفانش مرور فن می کند . دستانش هنرمندانه کار می کند و مدام با قوس کاری و زیر کتف زدن ، حریفانش را خسته می کند که راحت تن به اشتباه می دهند تا او نیز در چشم بر هم زدنی به پاهایشان رسیده و با یک خم و دوخم امتیازهای پیروزی بخش را به نام خود بنویسد . هر چند که رشد خود در کشتی را مرهون زحمات عمویش بعنوان مربی شخصی است که در هیچ میدان داخلی او را تنها نگذاشته و همراهی اش کرده است ، اما معتقد است بعد از قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۸ غلامرضا محمدی وقتی از تیم نوجوانان به تیم بزرگسالان رسید او را نیز به اردوی بزرگسالان دعوت کرد تا در آنجا با کمیل قاسمی دارنده مدال های جهانی و المپیک در سنگین وزن سرشاخ شده و از این قهرمان دوست داشتنی کشتی ، آموزه های زیادی را از بر کند .
از این منظر نیز کمیل را الگوی خود در کشتی معرفی می کند و می گوید می خواهد راه این دلاور را در کشتی جهان ادامه دهد . با این تفاوت که با خود عهد بسته تا سه طلای المپیک نگیرد ، دست از کوشندگی و تلاشش بر ندارد .
امیر حسین زارع

امیر حسین زارع هر چند که در رقابت های انتخابی تیم ملی مغلوب امین طاهری شد ، اما این شکست را تلنگری به موقع برای خود می داند تا در ادامه راه بختش را جدی تر از همیشه برای حضور در بازیهای المپیک توکیو بیازماید .
این جوان که هر چه از سطح فنی اش بگوییم کم گفته ایم برای آنکه ضریب سرعت عمل خود را افزون سازد در تمرینات تیم ملی و در زمان هایی که بدست می آورد با عموزاد خلیلی و امیر محمد یزدانی دو تن از سبک زن های کشتی سرشاخ شده و تلاش می کند با رسیدن به پاهای آنها ، فاکتور سرعت در زیر گیری را ملکه ذهن خود کند . کاری که کمتر سنگین وزنی را سراغ داریم راغب به انجام آن باشد . چرا که حریفان سبک تر سرعت عمل شان بالاست و بطور طبیعی زارع این رنج را به خود می دهد تا با ارتقای سرعت عمل خود در زیرگیری ، کار خود را در مقابل حریفان ۱۲۵ کیلویی راحت کند . بویژه آنکه او به لحاظ شرایط فیزیکی و وزنی شرایط ایده آلی دارد تا همه این فاکتورها سرجمع از او کشتی گیری ششدانگ با آینده ای روشن بسازد .
به شخصه روی امیر حسین زارع حساب ویژه ای گشوده ایم و مطمئنا اگر شرایط به میل او پیش برود ، در المپیک توکیو این جوان آملی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.