نابودی سالانه ۳۶ میلیون درخت در آمریکا
21 اردیبهشت 1400 - 15:08
شناسه : 18655
4
سی ان ان در گزارشی، پوشش درختان در آمریکا را رو به کاهش توصیف کرد و نوشت: تحقیقات سازمان جنگلداری آمریکا نشان می دهد که سالانه ۳۶ میلیون درخت در شهرها و مناطق غیرشهری نابود می شود.
پ
پ

به گزارش  ایرنا، سی ان ان  افزود: گرمای بی سابقه تابستان امسال می تواند، مراقبت از درختان و جلوگیری از قطع آنها را توجیه کند. درختان می توانند گرمای روزهای تابستان را تا حدود ۱۰ درجه فارنهایت کاهش دهند.

دیوید نوواک دانشمند ارشد سازمان جنگلداری آمریکا و نویسنده این تحقیق گفت اگر در مسیر کنونی ادامه دهیم شهرها گرم تر، آلوده تر و به زیستگاه هایی ناسالم تر تبدیل می شوند.

وی همچنین گفت به دلایل بسیاری درختان در حال کاهش هستند؛ ز جمله تندبادها، توفان های شدید، آتش سوزی، حشرات و بیماری ها. اما یکی از دلایل از دست رفتن درختان نقش انسان در توسعه شهری است.

نوواک گفت اکنون بسیاری از مناطق دارای پوشش درختان تبدیل به ساختمان و پارکینگ شده است. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت آمریکا در مناطق شهری زندگی می کنند  و بیشتر آمریکایی ها در مناطق جنگلی کنار سواحل غربی و شرقی سکونت دارند. هر وقت جاده و ساختمانی ساخته می شود و درختی قطع می شود یا درختی کاشته می شود این امر نه تنها در همان نقطه بلکه در سراسر آن منطقه تاثیر می گذارد.

در این تحقیق بر نابودی درختان با توجه به نقش آنها در کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید شده است.

کاهش گرما و آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود کیفیت آب، کاهش سیل از طریق جذب آب و کاهش رواناب به جوی ها، کاهش آلودگی صوتی، محافظت در مقابل اشعه رادیواکتیو با جذب ۹۶ درصد از اشعه ماورا بنفش، کمک به زیباسازی شهری، ایجاد زیستگاه های حیات وحش از طریق لانه گزینی پرندگان از جمله فواید درختان است که نوواک نویسنده این تحقیق به آن اشاره کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.