کارکرد سفرهای استانی؛ تصمیم سازی در دل ماوقع
17 شهریور 1400 - 14:21
شناسه : 22119
1
می‌توان در تهران نشست و گزارش‌های ارسالی از مناطق مختلف کشور را خواند و تصمیم‌گیری کرد. اما آیا این نوع تصمیم‌گیری با تصمیم‌سازی برآمده از حضور در منطقه، مشاهدات عینی و تطابق گزارش‌های ارسالی می‌تواند یکسان باشد؟
منبع : ایرنا
پ
پ

رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس‌جمهوری و اعضای دولت جدید که روز شنبه ششم شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، در تبیین نخستین توصیه مهم خود به دولتمردان، به جلوه‌های مختلف «مردمی بودن» اشاره کردند و افزودند: رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی با سفر به خوزستان آن را نشان داد.

آشنایی با مسایل و شناخت ظرفیت های اقتصادی

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مورد سفرهای استانی دولت سیزدهم گفته است: سفر رییس جمهوری و اعضای دولت به استانها با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم به ویژه فقرا و محرومین در استان‌ها فعال شود.

رئیسی در سفر به استان سیستان و بلوچستان هم بیان داشته هنوز نسبت به آنچه باید در این استان انجام بگیرد فاصله وجود دارد و امیدواریم در این دولت با همکاری خود مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و جوانان فعال استان اعم از سنی و شیعه، گام‌هایی برای توسعه بیشتر استان برداریم.

دردمندتر شدن رییس قوه مجریه

در این خصوص با «احمد علیرضابیگی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که استاندار آذربایجان شرقی نیز بوده است، گفت و گوی کوتاهی کرده ایم. وی در مورد نقش سفرهای استانی در پیشبرد امور استانی معتقد است: بدیهی‌ترین تاثیر سفرهای استانی دردمندتر شدن رییس قوه مجریه است و طبیعی است همین دردمندی سبب اولویت در تخصیص منابع برای رفع آلام و رنج‌های مردم خواهد بود.

وی می گوید: رییس جمهوری در این سفرها گلایه‌ها و حرف‌های مردم را از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می شنود و آن را با گزارش های مسوولان تلاقی می‌دهد.

تطابق گزارش‌ها با واقعیت‌ها صحنه

به گفته وی، میزان تطابق گزارش هایی که به دست رئیس جمهوری می‌رسد با واقعیت‌های صحنه، به راحتی در این سفرها قابل حصول خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: رییس جمهوری در این سفرها از نزدیک شاهد همه تلاش‌های دلسوزانه فرزندان ملت در بدنه اجرایی کشور خواهد بود و به راحتی می‌تواند با تامل در تلاش‌هایشان ضمن الگوسازی فعالیت‌های ابتکاری مثبت، آن را در سطح ملی تعمیم دهد. در عین حال شناسایی و تشویق مدیران خدوم از این طریق میسر می‌شود.

توجه به موضوعات اولویت‌دار زندگی مردم

علیرضابیگی ادامه داد: لازم به ذکر است هر قدر تخصیص منابع و توجه به موضوعات اولویت‌دار زندگی مردم بر مبنای مشاهدات عینی و واقعی صورت پذیرد اثرگذاری آنها بیشتر و تسهیل رضایتمندی مردم به راحتی میسر خواهد بود.

تشریفات و دور افتادن از مردم، آفت سفرهای استانی

وی در عین حال گفت که از جمله آفات این سفرها، تشریفات و دور افتادن از مواجهه با مردم است که حتما مجریان امر توجه لازم را خواهند داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.