هشدار مستقیم ایران به آمریکا/ آیا سرنوشت عین‌الاسد در انتظار پایگاه حریر است؟
30 شهریور 1400 - 16:10
شناسه : 22651
3
پایگاه حریر از جمله پایگاه‌های آمریکا در شمال عراق است که در سال‌های اخیر به محلی برای آموزش و پشتیبانی از نیروهای ضدانقلاب بدل شده است.
منبع : تسنیم
پ
پ

دو روز قبل سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم معارفه جانشین جدید این ستاد و در واکنش به اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم شمال عراق گفت: «یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر آمریکایی‌ها است که باید جمع شود. ما حضور پایگاه حریر در کنار مرزهایمان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و اینها باید بساطشان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است و با جدیت ادامه خواهد داشت و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.»

این اظهار نظر سردار باقری پس از آن صورت گرفت که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدامات گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب در شمال عراق، مواضع آنها را با پهپادهای انتحاری و گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن توپخانه در هم کوبید.

از آغازین روزهای انقلاب اسلامی، گروهک‌های جدایی‌طلب و ضدانقلاب فعالیت‌های خود را در مناطق غرب و شمال‌غرب کشورمان آغاز کردند و در ادامه با حمایت‌های رژیم بعث عراق فعالیت‌های خود را گسترش دادند اما پس از پایان دفاع مقدس این گروهک‌ها مجبور شدند به داخل خاک عراق بگریزند و با حضور در اقلیم کردستان عراق به اقدامات تروریستی خود ادامه دهند.

پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، فعالیت این گروهک‌ها با حمایت‌های تسلیحاتی و آموزشی آمریکا و همچنین افسران رژیم صهیونیستی وارد فاز جدیدی شد که در نتیجه آن بر گستره اقدامات تروریستی آنها در جدار مرزهای ایران افزوده شد.

اما در سال ۱۳۹۰ نیروی زمینی سپاه با اجرای یک سلسله عملیات در ارتفاعات شمال‌غرب کشور، ضربات سنگین و مهلکی بر پیکره گروهک‌های ضدانقلاب و به‌خصوص پژاک وارد کرد تاجایی که آنها مجبور به درخواست آتش‌بس شدند.

اما پس از حمله داعش به عراق، آمریکایی‌ها به‌بهانه ایجاد ائتلاف ضدداعش دوباره فعالیت‌های خود را در اقلیم کردستان عراق در جهت پشتیبانی و حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب از سر گرفتند و در این راستا با ایجاد پایگاه‌های آموزش و پشتیبانی قصد تقویت این گروهک‌ها را دارند.

یکی از پایگاه‌هایی که آمریکا در منطقه کردستان عراق و در نزدیکی شهر اربیل از آن استفاده می‌کند، پایگاه هوایی حریر است.

این پایگاه که در ۷۵کیلومتری شهر اربیل و ۶۶کیلومتری مرز ایران قرار دارد، از سال ۲۰۱۵ و پس از حمله داعش به مناطق شمالی عراق به محل حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضدداعش به‌رهبری آنها برای آموزش نیروهای پیشمرگه بدل شد.

کردستان عراق , سپاه پاسداران | سپاه , سردار سرلشکر محمد باقری , کشور آمریکا ,
موقعیت پایگاه آمریکایی حریر که در سال‌های اخیر به محلی برای پشتیبانی از گروهک‌های ضدانقلاب بدل شده است

پایگاه حریر در واقع یک فرودگاه کوچک است که پیش از این هواپیماهای سم‌پاش از آن به‌عنوان باند فرود استفاده می‌کردند.

اما حالا و با حضور آمریکایی‌ها تبدیل به یکی از مقرهای طراحی، هدایت و پشتیبانی از عملیات گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در اقلیم شمال عراق شده است.

اما حالا گویا کاسه صبر مقامات کشورمان لبریز شده است و آنها که پیش از این نیز بارها بر خط‌قرمز بودن امنیت مردم تأکید کرده بودند، ضمن درخواست از دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از پایگاه حریر، مستقیماً به آمریکایی‌ها نیز هشدار داده‌اند که در صورت تکرار شرارت‌ها بساط آنها را جمع خواهند کرد.

نیروهای مسلح کشورمان بارها نشان داده‌اند که برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال و امنیت مردم از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و حتی اگر لازم باشد به پایگاه‌هایی آمریکایی نیز حمله خواهند کرد مانند آنچه در عین‌الاسد رخ داد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سرنوشتی مانند عین‌الاسد در انتظار پایگاه حریر است یا آنکه آمریکایی‌ها بدون آنکه دچار ضربه مغزی شدید شوند این پایگاه را ترک خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.