جزئیات کاهش قیمت بلیت هواپیما
23 آبان 1400 - 16:18
شناسه : 24493
4
وزیر راه و شهرسازی از کاهش قیمت بلیت هواپیما در روز‌های آتی خبر داد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با اشاره به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص افزایش تعداد مسافران و لغو محدودیت ۶۰ درصدی پروزا‌ها از ابتدای آذر ماه گفت: فردا جلسه‌ای با حضور معاونان و مسئولان بخش هوایی، شرکت‌های هواپیمایی و سایر بخش‌های مرتبط با این بخش برگزار خواهد شد و درخصوص کاهش قیمت بلیت، تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

وی افزود: در این دولت هیچ مجوز افزایش بهای بلیتی داده نشده است و همه قیمت‌ها باید در چارچوب تعیین شده باشد و در غیر این صورت با متخلفان و شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های متخلف و گرانفروش برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

نوسازی ناوگان هوایی به کمک دانش بنیان‌ها و دیپلماسی

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم استفاده از توان علمی شرکت‌های دانش بنیان داخلی و تعامل با دیگر کشور‌ها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور تاکید کرد و گفت: باوجود همه فشارها، صنعت هوایی در حوزه داخلی و بین المللی به خوبی مشغول فعالیت است.

آقای رستم قاسمی در مراسم تکریم سرپرست و معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به زحمات سرپرست سابق سازمان در طول چهار ماه مسئولیت اداره این سازمان، از زحمات سیاوش امیرمکری برای مدیریت جهادی وی در سازمان هواپیمایی کشوری تشکر کرد و افزود: هنگامی که در سفر نخست وزیر عراق توافق شد حدود ۶۰ هزار زائر به مراسم اربعین اعزام شوند، بسیاری می‌گفتند که امکان اعزام بیش از ۴۰ هزار زائر با توجه به وضعیت ناوگان هوایی ما وجود ندارد، اما امیرمکری به عنوان فرمانده سازمان و همکاران وی و مدیران شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند این اتفاق بزرگ رقم بخورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتصاب کاپیتان محمد محمدی بخش به عنوان رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری افزود: خواهش من از همه صاحب نظران، مسئولان و فعالان صنعت این است که با وی همکاری کنند تا این صنعت عظیم که با مشکلاتی هم مواجه است، به تعالی برسد.

قاسمی اضافه کرد: مهمترین مولفه موفقیت این است که از نیروی انسانی به خوبی استفاده شود و من همواره گفته ام که در سازمان، آدم مهم است نه آهن.

وی گفت: رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری باید از توانمندی مجموعه‌های این صنعت در کشور اعم از سازمان هواپیمایی، شرکت‌ها و باقی مجموعه در این راه استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری انتظار داشتند با شروع تحریم‌ها هیچ پروازی در کشور انجام نشود، افزود: با وجود همه فشار‌ها و تحریم ها، بخش هوایی در حوزه داخلی و بین المللی به خوبی مشغول فعالیت است.

وی گفت: این صنعت نیازمند توسعه است و این اتفاق می‌تواند رخ دهد و در این راه باید توانمندی داخلی نیز مورد توجه واقع شود، چراکه امکان ساخت بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت در داخل کشور وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه موضوع توسعه حمل و نقل و نوسازی ناوگان آن، یکی از مسئولیت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است، افزود: در همه شقوق حمل و نقل نیاز به نوسازی ناوگان وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش ریلی که باید ۳۰ درصد از ظرفیت حمل بار و ۲۰ درصد از حمل مسافر را بر عهده داشته باشد، سهم کنونی این بخش کمتر از ۱۰ درصد است و با وجود چند هزار کیلومتر ریل در کشور، متاسفانه وضع حمل و نقل ریلی خوب نیست و این صنعت هم در حوزه اتصال به چشمه‌های بار و کریدور‌های بین‌المللی و هم در حوزه ناوگان ضعف‌هایی دارد.

وزیر راه گفت: در بخش حمل و نقل زمینی هم متوسط عمر ناوگان بسیار بالاست و در حمل و نقل دریایی هم برغم توانمندی‌های زیاد، از ظرفیت بنادر به خوبی استفاده نمی‌شود.

قاسمی افزود: در این سه بخش، نشست‌های متعددی با مراجع گوناگون از جمله وزارت صنعت و در داخل وزارتخانه برگزار شده و برای ارتقای وضعیت ناوگان نیز اقدامات گوناگونی انجام شده که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش هوایی، نوسازی و توسعه ناوگان به خاطر پیچیدگی بیشتر مسائل فنی و مساله فناوری، نیازمند اقدامات موثرتری است، گفت: هم توجه به دانش فنی داخلی و هم تعامل با کشور‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با ترکمنستان توافق شده و مسیر حمل و نقل از جنوب به منطقه قفقاز برقرار شده است و با قرقیزستان نیز توافق خوبی انجام شده و وزیر امور اقتصادی این کشور از ظرفیت‌های موجود کشور در بندر عباس بازدید کرد.

قاسمی گفت: با دیگر کشور‌های همسایه نیز تعاملات خوبی وجود دارد و امیدواریم شرایطی فراهم شود که با توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، سطح درآمد کشور افزایش پیدا کند.

وی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی افزود: مذاکراتی با برخی کشور‌ها انجام شده که می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه حمل و نقل هوایی داشته باشد و امیدواریم با رفع موارد باقی مانده، این مذاکرات به زودی به سرانجام برسد که تاثیر آن در صنعت حمل و نقل هوایی نمایان شود.
قاسمی اضافه کرد: حمل و نقل هوایی مورد نیاز مردم است و اکنون نواقصی همچون تاخیر‌ها وجود دارد که باید برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این صنعت در منظر بین المللی نیز بسیار اهمیت دارد و می‌تواند تعامل و ارتباط ایران با سایر کشور‌ها را میسر کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.