رسیدن به توافق در آینده نزدیک متصور است
07 دی 1400 - 14:22
شناسه : 26013
3
وزیر امور خارجه تصریح کرد: رسیدن به توافق در مذاکرات با ۱+۴ در آینده نزدیک متصور است.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم یادبود مرحوم ایرلو درباره روند مذاکرات با ۱+۴ گفت: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد مهم این است که ما متن مشترک و واحدی در اختیار داریم.
وی افزود: تیم مذاکره کننده ما بر این متن تمرکز کرده است و طرف‌های مقابل هم درباره موضوعاتی که ما در درون پرانتز قرار دادیم یعنی موضوعات اختلافی تمرکز کرده اند.
آقای امیرعبداللهیان گفت: جمع بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات در دولت جدید انجام شده است و ما سرگرم توافق بر نقاط اختلافی هستیم که در داخل پرانتز در این متن مشترک درج شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: تیم مذاکره کننده کشورمان با طرف‌های مقابل در ۱+۴ به شدت درگیر گفتگو هستند و از اتحادیه اروپا، آقای مورا به نمایندگی از این اتحادیه فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ کننده خودش در این خصوص ادامه دهد.
وی پیش بینی کرد: اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت به مذاکرات در مرحله کنونی ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و این هدف را می‌توانیم محقق کنیم.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود رسیدن به توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

هشدار وزیر خارجه درباره برخی تلاش‌ها برای تجزیه یمن
رئیس دستگاه دیپلماسی هشدار داد: برخی در ذهن و برنامه هایشان در پی تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند.
آقای حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم یادبود مرحوم ایرلو در وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما مخالف هر گونه تجزیه کشور‌های منطقه و اسلامی هستیم.
وی از معرفی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اکنون کاردار کشورمان در یمن با نشاط و فعالیت لازم، سفارت را باز نگه داشته است.
آقای امیرعبداللهیان گفت: ما به پیگیری هایمان برای توسعه همکاری‌ها با یمن برای بازگشت صلح به این کشور و نیز برای لغو محاصره انسانی و پایان محاصره یمن ادامه می‌دهیم و معتقدیم مسائل این کشور صرفا راه حل سیاسی دارد.
مراسم یادبود مرحوم حاج حسن ایرلو سفیر فقید کشورمان در یمن پیش از ظهر امروز با حضور خانواده آن مرحوم، مقامات کشوری و لشکری و جمع قابل توجهی از سفرای خارجی در تهران برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.