دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: دولت اهتمام جدی به نجات این دریاچه دارد
15 شهریور 1401 - 16:03
شناسه : 37777
2
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به اتمام پروژه‌های سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اهتمام جدی دولت برای نجات دریاچه ضروری است دستگاه‌های متولی ابتدا نسبت به اتمام پروژه‌های سخت افزاری و سپس تمرکز بر فعالیت نرم افزاری اقدام جدی داشته باشند.
منبع : ایرنا
پ
پ

محمدصادق معتمدیان در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره وضعیت دریاچه ارومیه افزود: هم افزایی‌ها و اقدامات باید هرچه سریعتر منجر به پیشگیری از وضعیت موجود و سپس تثبیت و احیای دریاچه گردد.

وی ادامه داد: هزینه‌کردهای زیادی برای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه در بُعد سخت‌افزاری انجام شده اما همزمان جلوی گسترش اراضی کشاورزی گرفته نشد و این روند همچنان سیر صعودی داشته که بسیاری از منابع آبی منطقه را متاثر می‌کند به همین دلیل با وجود انجام بخشی از اقدامات سخت‌افزاری، دریاچه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، توجه به معیشت کشاورزان و حقابه محیط یست بویژه دریاچه ارومیه را یک ضروروت جدی برشمرد و اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در هم افزایی جدی نسبت به حل این مساله اقدام فوری داشته باشند.

معتمدیان، اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در راستای چابک سازی و تمرکز بر اقدامات نرم افزاری در کنار تاکید بر اتمام پروژه‌های سخت افزاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با ساختارهای فعلی که نسبت به نقش آفرینی مردم و تشکل‌های مردم نهاد در نجات دریاچه ارومیه سهم کمتری قائل شده نمی‌توان به آینده خوشبین بود لذا باید ساختارها در جهت چابکسازی فرایند نجات دریاچه تغییر یابد.

وی تاکید کرد: نیازسنجی های لازم در راستای مصوبات جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه صورت گرفته و امیدواریم با توجه به دغدغه جدی ریاست جمهوری اعتبارات لازم در زمان مقرر تخصیص یابد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم برای برنامه های زیست محیطی، خواستار توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست به این استان شد.

در این دیدار اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای چابک سازی وعملیاتی و اجرایی کردن مدیریت منابع آبی در منطقه و تامین معیشت جوامع محلی به ویژه کشاورزان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

همچنین تسریع در تکمیل پروژه هایی چون اتمام کانال انتقال آب از سد کانی سیب و پیشبرد سیاست های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه تاکید شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.