موج سواری روی احساسات مردم!
15 مهر 1399 - 19:48
شناسه : 3926
4
هر وقت صحبت از فوتبال می شود نا خودآگاه ذهن مان به سمت لیگ های معتبر اروپایی و تیم های ملی موفق دنیا می رود.
نویسنده : سید مهدی فاطمی
پ
پ

همیشه بین فوتبال داخلی و نمونه خارجی و البته پیشرفته آن مقایسه داشته ایم.سعی وافر هم کرده ایم تا الگو برداری مناسبی از آنها کرده باشیم اما به جز رنگ و لعاب و ادا و اطوارشان ، چیز دیگری از آنها نیاموخته ایم.
فوتبال در‌دنیا به سرعت در‌ مسیر پیشرفت قرار گرفته و دولت ها نه به عنوان متولی که تنها نظاره گر فعالیت چشمگیر سرمایه داران و سرمایه گذاران بزرگ در این زمینه هستند. به ندرت در میان سیاست مداران خارجی کسی را پیدا می کنید که همه هم و غمش را به فوتبال و باشگاهی خاص اختصاص دهد. محال است در دنیای حرفه ای رسانه ای عمومی و ملی را یافت کنید که از افتخارات باشگاهی و حتی ملی برای تحریک احساسات مردم استفاده کرده و در پیروزی ها و قهرمانی ها حماسه سازی کند! تصور اینکه تلویزیون ملی اسپانیا نسبت به قهرمانی های رئال مادرید در اروپا آنگونه که صدا و سیمای ما در مواجهه با فینالیست شدن پرسپولیس شور آفرینی کرد مضحک و دور از باور است اما اینجا به رغم همه شایستگی و لیاقت سرخ پوشان در رسیدن به فینال آسیا ، جریانی مشخص آگاهانه روی موج احساسات هواداران فوتبال سوار شده و موفقیت پرسپولیس را با مسائل سیاسی _منطقه ای در آمیخت تا شاید روزنه ای برای فرار از پرسشگری های منتقدین نسبت به عملکرد فاجعه بار شان در قبال مسائل مهم اقتصادی و اجتماعی پیدا کند!
وقتی کار تبریک و شاد باش به جلسه هیات دولت و وزیر ارشاد و حتی برنامه سمت خدا می رسد باید دانست در پس ماجرای از خود بی خود شدن های سیاسیون ، امر مهمی پنهان شده است..حضور نزدیک به هزار نفر در فرودگاه برای استقبال از اکیپ پیروز در روزهایی که کرونا مشغول قلع و قمع جان هموطنان ما شده حاصل همین تفکر بود .
همه دیگر می دانند عملکرد دولت تدبیر و امید به جز نا امیدی و سرخوردگی عایدی دیگری برای مردم نداشته است. قیمت دلار و طلا و حتی خودرو و ملک به سمتی می رود که بخش عمده ای از مردم باید با آن خدا حافظی کنند! از آن بدتر وضع معیشتی و اقتصادی عامه است که با گرانی و تورم٬‌سرعت گرفته به پایین ترین سطح خود نزول یافته!
کرونا مدارس را تعطیل کرده و کلاس های آنلاین چاره کار شده است اما مشکلات عدیده برنامه شاد دمار از روزگار دانش آموزان و والدین شان در آورده است اما وزیر ارتباطات وقت و بی وقت توئیت و پست گذاشته و برای هواداران تیم رقیب کری می خواند!
مردم دوباره برای تهیه برخی اقلام مورد نیاز مثل لاستیک خودرو و …و غیر مورد نیاز مثل دلار صف های طولانی تشکیل می‌دهند ! قیمه بسیاری از همین آدمها مدتهاست رنگ گوشت را به خود ندیده اما صغیر و کبیر مسوولان به یک مسابقه فوتبال بند کرده و می خواهند از آن مستمسکی برای به حاشیه بردن سو مدیریت شان در اداره کشور بسازند!
پرسپولیس گل کاشت و سزاوارانه بر رقبا غلبه کرد اما شما چه کردید؟! این پیروزی به شما ربطی ندارد آقای مسوول! شما زمانی نمره قبولی می گیرید که در انجام وظایف محوله تان درست عمل کنید! مردم را بازیچه رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه تان نکنید!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.