نامه جنجالی نماینده پارلمان اردن به «بن سلمان»
02 دی 1401 - 14:20
شناسه : 43526
1
ارسال نامه‌ای از سوی نماینده پارلمان اردن به ولیعهد سعودی و درخواست از او درباره اردن واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.
منبع : فارس
پ
پ

رسانه‌های اردنی اعلام کردند که «محمد الفایز» نماینده پارلمان اردن به دلیل فرستادن نامه‌ای به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به کمیته انضباطی پارلمان اردن ارجاع داده شده است.

بحث هایی درون پارلمان اردن درخصوص این اقدام الفایز وجود دارد و برخی آن را اهانت به اردن و پارلمان تلقی کردند. برخی منابع در اردن احتمال دادند که اقدامات حقوقی در حق این نماینده پارلمان به دلیل این اقدامش اتخاذ شود.

«لیث نصراوین»، یک کارشناس قانون اساسی درباره برخی از مجازات‌هایی که ممکن است این نماینده با آن مواجه شود، محرومیت از حضور در جلسات پارلمان، محرومیت از تخصیصات مالی یا تعلیق عضویت او و یا برکناری از نمایندگی پارلمان است.

پیش از این، نماینده مذکور از بن سلمان خواسته بود کمک به اردن را به دلیل اینکه به دست فاسدان و نه ملت اردن می رسد، متوقف کند.

رسانه‌های اردن اعلام کردند که این نماینده پارلمان از موافقان اعتصاب کامیون‌ها در اردن بوده است.

این در حالی است که چند روز پیش «محمد احمد الروسان» یک سیاستمدار اردنی نسبت به تحرکات آمریکا، انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای تشدید تنش‌ها در اردن هشدار داده و  اعلام کرده بود: این اولین باری نیست که برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای بهره‌برداری از هرگونه اعتراضات مسالمت آمیز اقتصادی یا اجتماعی در اردن از طریق تشدید تنش‌ها با استفاده از مزدورانشان در ارکان دولتی تلاش می‌کنند.

اخیراً اردن شاهد اعتراضات گسترده و اعتصابات علیه گرانی سوخت بوده است که در جریان این اعتراضات معاون رئیس پلیس شهر معان کشته و تعدادی زخمی شدند.

«عبدالله دوم» در مراسم ختم افسر پلیس این کشور که در جریانات ناآرامی‌ها کشته شد، گفت: با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست گرفته و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد. توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.

وی اضافه کرد، حملات و اقدامات خرابکارانه به طور جدی امنیت کشور را به خطر می‌اندازد و ما این اجازه را نخواهیم داد. نهادهای دولتی همه اقدامات را برای پاسخگو کردن قانون شکنان انجام خواهند داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.