ابراز امیدواری علی‌اف نسبت به عادی‌سازی روابط میان باکو و ایروان در ۲۰۲۳
09 اسفند 1401 - 8:44
شناسه : 47092
1
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان گفت، امیدوار است که در سال ۲۰۲۳ شاهد پیشرفتی در روند عادی‌سازی روابط میان کشورش با ارمنستان باشد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری تاس، الهام علی‌اف در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عنوان داشت: امیدوارم در سال ۲۰۲۳ پیشرفتی را در روند عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شاهد باشیم. حداقل بنده برای چنین پیشرفتی امیدوارم.

وی ضمن تشکر از دولت روسیه و وزیر خارجه این کشور به دلیل حضور فعالشان در این روند افزود: به نظر بنده روسیه به عنوان دوست، متحد و همسایه نقش ویژه‌ای را در ارتقای روند عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایفا می‌کند.

علی‌اف خاطرنشان کرد: تلاش‌های عمده برای ایجاد روابط میان باکو و ایروان سال گذشته میلادی انجام شد. اسناد مربوط به صلح آتی تنظیم و گفته شد که شناخت متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی میان این دو کشور مساله‌ای است که باید صلح را براساس آن‌ پیش ببریم.

وی در پایان افزود: به هر حال ما به صورت مثبت و سازنده با طرف ارمنستانی و روسی خود به عنوان دوست و همسایه همکاری خواهیم کرد تا این صفحه از نفرت را به پایان برسانیم و صلح را به قفقاز جنوبی بازگردانیم.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.