توصیه وزیر انگلیس به مردم این کشور: بیشتر کار کنید تا بتوانید غذا بخرید
09 اسفند 1401 - 16:34
شناسه : 47145
0
وزیر محیط‌زیست، غذا و امور روستایی انگلیس به مردم این کشور که در بحران تاریخی کنونی برای تأمین هزینه‌های زندگی به‌سر می‌برند و به سختی از پس پرداخت هزینه مواد غذایی برمی‌آیند، پیشنهاد کرد بیشتر کار کنند.
منبع : ایرنا
پ
پ

تِرِز کافی (Therese Coffey)، روز پنجشنبه در پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس عوام انگلیس درباره ناامنی غذایی گفت: بدیهی است که افرادی که در حال حاضر کار نمی‌کنند باید به سر کار بروند و افرادی هم که کار می‌کنند باید ساعت کاری‌ یا مهارتشان را افزایش دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند؛ این یکی از راه‌های خوب برای افزایش درآمد است.

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد که تورم مواد غذایی در ژانویه (دی، بهمن) ۱۶.۸ درصد بود و کافی اذعان کرد که نرخ تورم انگلیس، برای مردم این کشور محدودیت‌های مالی ایجاد کرده است. وی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها را «واقعاً سخت» خواند.

رِیچِل مَسکِل (Rachael Maskell)، نماینده حزب کارگر، پیشنهاد کافی درباره بیشتر کارکردن انگلیسی‌ها را «غیرمنطقی» و «کاملاً شرم‌آور» خواند.

کمبود سبزیجات تازه در سراسر انگلیس بر مشکل تورم این کشور افزوده و باعث شده است برخی فروشگاه‌ها فروش خود را محدود کنند. وزیر محیط‌زیست انگلیس، این کمبود را ناشی از آب و هوای نامناسب در اسپانیا و مراکش دانست و خاطرنشان کرد که انگلیس میلیاردها پوند میوه و سبزیجات تازه از خارج وارد می‌کند، اما تأکید کرد که زنجیره تأمین «بسیار انعطاف‌پذیر» است.

کافی به نمایندگان مجلس گفته بود که وقتی ذخایر گوجه‌فرنگی و خیار محدود است، انگلیسی‌ها باید برای محصولات تولیدشده در این کشور از جمله شلغم «ارزش قائل شوند». وی برای این اظهارات هدف انتقادات شدید نمایندگان قرار گرفت.

مردم انگلیس فقط از افزایش قیمت و کمبود مواد غذایی آسیب ندیده‌اند؛ بلکه قیمت گاز ۱۲۹.۴ درصد و قیمت برق ۶۶.۷ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.