بی اعتمادی صهیونیست‌ها به وعده‌های نتانیاهو؛ تظاهرات ادامه دارد
17 اردیبهشت 1402 - 13:48
شناسه : 52141
3
شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی اعلام کرد که سازمان‌دهندگان تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی، به صحبت‌های «بنیامین نتانیاهو» درباره «مرگ اصلاحات قضایی» شک دارند و خواهان تداوم اعتراضات‌ هستند.
منبع : فارس
پ
پ

شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که سازمان‌دهندگان تظاهرات علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی با زیر سوال بردن صحت اظهارات ائتلاف کابینه در خصوص «مرگ» این اصلاحات، خواهان اتخاذ موضع قاطع در مذاکراتی که این هفته با کابینه «بنیامین نتانیاهو» برگزار می‌شود، شدند.

طبق گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، کان در گزارشی که شب گذشته (شنبه، ۶می) به نقل از سازمان‌دهندگان تظاهرات، اعلام کرد که آن‌ها از احزاب اپوزیسیون خواستند تا در صورت برگزاری نشستی در هفته جاری با کابینه، از گفت‌وگو با نمایندگان نتانیاهو خودداری کرده و نگذارند که تلاش‌ها برای حل‌وفصل موارد بحث‌برانگیز طرح اصلاحات قضایی به سرانجام برسد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه گزارش داد: سازمان‌دهندگان تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو، گزارش‌ها مبنی بر «مرده بودن اصلاحات» را باور نمی‌کنند و نمی‌پذیرند که کابینه بنیامین نتانیاهو قصدش برای تداوم روند قانونگذاری آن را کنار گذاشته باشد.

باوجود انتشار این گزارش‌ها، ساکنان سرزمین‌های اشغالی شب گذشته، شنبه برای هجدهمین هفته متوالی تظاهرات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی علیه اقدامات و طرح قضایی نخست وزیر این رژیم برگزار کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان دهندگان تظاهرات هشدار داده‌اند که اظهارات نمایندگان کابینه در مورد «قبر اصلاحات قضایی» با هدف بهبود وضعیت و کاستن از اعتراضات است تا ائتلاف حاکم بتواند لایحه بودجه را تصویب کرده و سپس دوباره تصویب اصلاحات را از سر بگیرد.

شبکه کان دو شب گذشته، جمعه به نقل از مقامات کابینه نتانیاهو اعلام کرده بود که نخست‌وزیر تل‌آویو به دلیل اعتراضات گسترده علیه طرح اصلاحات قضایی و به خاطر فشارهای وارده از سوی دولت آمریکا تصمیم گرفته از قانونگذاری طرح اصلاحات قضایی عقب‌نشینی کند.

براساس گزارش این شبکه، امتناع «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از دعوت از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن و حضور در کاخ سفید تأثیر بسزایی در بازداشتن وی از ادامه اجرای این اصلاحات قضایی داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.