حاشیه های بی پایان کشتی!
05 آبان 1399 - 13:33
شناسه : 5396
5
هنوز زمان زیادی از آغاز فعالیت ورزش اول سپری نشده که باردیگرحاشیه ها رو به فزونی گرفته است.
نویسنده : محمد رضا کاظمی
پ
پ

ماهها بود که فعالیت کلیه رشته های ورزشی از جمله کشتی تعلیق شده بود اما به قول مسئولین فدراسیون و بنا به اصرار آنها، وزارت بهداشت اجازه داد تا ورزش اول کشور بتواند خود را برای رویدادهای آینده آماده کند اما بلافاصله پس از بازگشایی فعالیت، حاشیه نیز به فدراسیون بازگشت! به جرات می توان اذعان و ادعا کرد یک سر نخِ حواشی ریز و درشت به خود فدراسیون و تصمیم گیران این مجموعه باز می گردد. به عنوان مثال خود این بزرگواران اطلاعیه صادر می کنند که رقابت های انتخابی بطور زنده از شبکه مجازی پخش خواهد شد اما وقتی در عمل این اتفاق رخ نمی دهد! یکدیگر را متهم می کنند که ما نبودیم و دیگری بود. در این میان عده ای انگشت اتهام را بسوی سرمربی تیم می گیرند و برخی نیز متقابلا عوامل دیگر از جمله فدراسیون را در این رابطه مقصر جلوه می دهند. صرفنظر از کشف ماجرا و مقصر اصلی، آنکه در این میان متضرر اصلی است ابتدا علاقه مندان کشتی هستند که امکان تماشای از راه دور رویداد سرنوشت سازی چون مسابقات انتخابی را پیدا نیافتند و سپس اصل کشتی که میان رفتارهای متناقض طرفین دعوا گیرافتاده است. از سویی ابتدا منکر برگزاری مسابقات انتخابی می شوند سپس این رقابت ها را به دو وزن تقلیل می دهند و نهایتا نیز صحبت از مسابقات درون اردویی در تمام اوزان می شود! اگر نتوان برچنین شیوه عملکرد نام ضعف مدیریت، تشتت آرا و بی سروسامانی گذاشت چه نام دیگری می توان برآن نهاد؟
فدراسیونی که نه تنها نقدها را برنمی تابد بلکه دیواری بین منتقدین و مشوقین کشیده و برخلاف تمام فدراسیون های گذشته هیچ بهایی به دیدگاههای روشنگرانه نمی دهد باید هم نقد و نظر بزرگان کشتی و عنوانداران جهان و المپیک را به مخالفت تعبیر و سر در لاک بی خبری همچنان در مسیر غلط بتازد!
مشفقانه می گوییم این شیوه اداره رفاقتی فدراسیون و نگاه دوست و د شمنانه به افراد، راه به جایی نخواهد برد و موفقیتی به همراه نخواهد داشت. متاسفانه آقایان طی یک سال گذشته جای آنکه در راستای وحدت و همگرایی جامعه کشتی گام بردارند، غالبا در بوق تفرقه و تفرق دمیده اند! آثار چنین دیدگاه و خط مشی به وضوح روشن است و بسیاری از آنان که دستی بر آتش کشتی دارند این نکته را می دانند اما گویا اتاق فکر فدراسیون هنوز به چنین باوری نرسیده است.‌ لیگ برگزار می شود اما هیچکدام از مسئولین فدراسیون در رابطه با نقاط قوت و ضعف و اینکه چه میزان اهداف از پیش تعیین شده در این مسابقات محقق شده سخن نمی گویند. همگان تنها به این نکته اکتفا می کنند که لیگ برای کشتی گیر منافع مادی دارد! آیا واقعا تمام اهداف لیگ همین یک موضوع است؟ از طرفی این مسابقات برای برخی از آقایان به محل تبلیغات و هیاهوی بسیار برای هیچ تبدیل شده تا برنامه های خود را برای اهداف دیگر پیش ببرند. دود تمام این اتفاقات و حواشی که خواسته یا ناخواسته فدراسیون نیز در آن نقش دارد به چشم کشتی می رود. ورزشی که بسیاری از مردم به موفقیت و پیروزی آن در میدان جهانی و المپیک دل بسته اند اما به نظر می رسد بروز این حواشی و اتفاقات، جز آنکه موجبات تضعیف را فراهم سازد نتیجه دیگری به همراه نداشته باشد.
بی رودربایستی باید گفت اگر قرار است در کادر فنی تغییراتی ایجاد شود بهتر است موضوع بطور صریح و شفاف بیان شود تا طرفین ماجرا تکلیف خود را بدانند. حتی اگر تعیین تکلیف به پس از مسابقات جهانی موکول شده بازهم ضرورت دارد شفاف سازی شود تا نه تنها در اردوی ملی پوشان تردیدی به وجود نیاید بلکه چشم انداز آینده نیز به درستی ترسیم شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.