پیش‌بینی افزایش رقم وام ساخت مسکن صنعتی و دانش‌بنیان‌‌ به ۷۴۲‌ میلیون تومان
30 خرداد 1402 - 10:27
شناسه : 55789
2
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در حال حاضر 550 میلیون تومان است، با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار این تسهیلات برای واحدهای دانش‌بنیان و واحد مسکونی ساخته‌شده به شیوه صنعتی، 35 درصد افزایش دارد.
منبع : فارس
پ
پ

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: «باتصویب شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات ساخت مسکن به صورت صنعتی و دانش‌بنیان ۳۵٪ افزایش یافت».

در همین راستا، موضوع را از جواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی، پیگیری کردیم؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: وزارت راه و شهرسازی عزم جدی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها به ویژه در حوزه ساخت مسکن دارد و در این رابطه سال گذشته طرح حمایت از صنایع دانش‌بنیان نیز در این وزارت‌خانه به تصویب رسید.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تغییر مدل پرداخت وام ساخت مسکن برای صنایع دانش‌بنیان و صنعتی‌سازی اظهار داشت: هزینه تمام شده ساخت مسکن به شیوه‌های نوین بیشتر از شیوه‌های سنتی است.

* ساختار شکست تسهیلات صنعتی سازی ساخت مسکن متفاوت است

وی با تأکید بر اینکه در این مدل ساختار شکست پرداخت وام متفاوت است، افزود: در ساختار سنتی، وام در ۵ مرحله با اقساط ۲۰ تا ۳۰ درصدی به سازنده پرداخت می‌شود اما در شیوه صنعتی‌سازی، واحد مسکونی در یک زمان بسیار کمتر و بعضا در یک مرحله ساخته می‌شود، پس سقف تسهیلات و مدل ارائه این وام باید با شیوه سنتی متفاوت باشد.

سادات ادامه داد: سقف تسهیلات ساخت مسکن در حال حاضر ۵۵۰ میلیون تومان است و با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار این تسهیلات برای دانش‌بنیان‌ها و واحد مسکونی ساخته شده به این شیوه ۳۵ درصد افزایش دارد.

با توجه به ابلاغ نشدن تسهیلات ساخت مسکن صنعتی و دانش‌بنیان‌‌ توسط شورای پول و اعتبار به نظام بانکی، پیش‌بینی می‌شود‌ سقف تسهیلات با احتساب سقف قبلی یعنی ۵۵۰ میلیون تومان و افزایش ۳۵ درصدی به ۷۴۲٫۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.