خدا را شکر که ساپینتو قهرمان نشد/استقلال نباید قایدی را نگه دارد!
01 تیر 1402 - 7:38
شناسه : 55950
1

اذموند اختر گفت: بین گزینه‌های داخلی کسی بهتر از جواد نکونام نبود که بتواند فشار سنگین استقلال با ۳۰ میلیون هوادار را تحمل کند و برای هواداران قابل احترام باشد.

پ
پ

سپهر ستاری: سرانجام انتظارها به پایان رسید و باشگاه استقلال سرمربی جدید خود را معرفی کرد و جواد نکونام جانشین ریکاردو ساپینتو شد. او که سال گذشته هم به نیمکت استقلال نزدیک بود با یک سال تاخیر به تیم محبوبش رسید و انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارد. مراسم معارفه نکونام دیروز برگزار شد و او به صورت رسمی کارش را در استقلال آغاز کرد.

ادموند اختر، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حضور نکونام روی نیمکت آبی‌ها و شرایط این تیم برای فصل جدید صحبت‌های جالبی کرد که در ادامه آمده است:

دیروز سرانجام جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد. نظر شما درباره انتخاب او چیست؟

بین گزینه‌های داخلی کسی بهتر از جواد نکونام نبود که بتواند فشار سنگین استقلال با ۳۰ میلیون هوادار را تحمل کند و برای هواداران قابل احترام باشد. به نظرم بهترین انتخاب بود. مشکلات جواد هم خدا را شکر برطرف شد. او کاراکتر خوبی دارد و بازیکن بزرگی در رده ملی بوده و می‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد.

یکی از بحث‌هایی که درباره نکونام وجود دارد این است که می‌گویند او در تیم‌های قبلی‌اش همیشه با سبک دفاعی کار کرده و این شاید مناسب استقلال نباشد.

این به تفکرات مربی و بازیکنانی که در اختیار دارد برمی‌گردد.برای هواداران نتیجه گرفتن مهم است. اگر یادتان باشد زمان فرهاد مجیدی هم استقلال زیبا بازی نمی‌کرد ولی قهرمان شدیم و فقط قهرمانی در یادها می‌ماند. زیبا بازی کردن بیشتر از ۴۸ ساعت در ذهن نمی‌ماند و از یاد می‌رود ولی بردن دربی و قهرمانی سال‌ها می‌ماند. ما پارسال با ساپینتو خیلی از بازی‌ها را زیبا بازی کردیم و پرگل بردیم ولی سوم شدیم. حالا من تفکرات جواد را نمی‌دانم. او مربی است که زیر نظر مربیان بزرگی کار کرده و از هر کدام یک نکته هم یاد گرفته باشد می‌تواند قوی کار کند. باید به تفکرات او احترام بگذاریم و برای من هوادار مهم این است که استقلال قهرمان شود. فرقی ندارد با چه برنامه‌ای بازی کند.

شما موافق جدایی ساپینتو بودید؟

بزرگ‌ترین شانسی که استقلال آورد این بود که قهرمان جام حذفی نشد و ساپینتو رفت. اگر استقلال قهرمان جام حذفی می‌شد مجبور بودند ساپینتو را نگه دارند و مشکلات این فصل در فصل بعد صد برابر می‌شد. زور استقلال هم به ساپینتو نمی‌رسید و او رفتارهای دیوانه‌واری داشت. اگر قهرمان جام حذفی می‌شد او می‌ماند و این اتفاقات سال بعد ۱۰ برابر بیشتر تکرار می‌شد. خدا استقلال را دوست داشت که ساپینتو رفت.

خدا را شکر که ساپینتو قهرمان نشد/استقلال نباید قایدی را نگه دارد!

نظر شما درباره ترکیب فعلی استقلال چیست؟ آیا چند تغییر کافی است یا نکونام باید تغییرات زیادی ایجاد کند؟

اگر بخواهد تغییرات زیادی دهد استقلال دوبابره نتیجه نخواهد گرفت. استقلال پارسال تیم خوب و پرمهره‌ای داشت ولی جنسش جور نبود. به نظرم استقلال زیاد به تغییر نیاز ندارد. فکر کنم با ۵-۶ تغییر و جذب چند بازیکن توانمند که فقط اسم نباشند، استقلال تیم خوبی خواهد داشت.

شما اخیرا گفته بودید استقلال نباید مهدی قایدی و محمد محبی را حفظ کند. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

شما عملکرد قایدی و محبی را در تیم ملی هم دیدید که نتوانستند کاری کنند و وقتی تعویض شدند تیم ملی راه افتاد. قایدی بازیکنی نبود که هواداران توقع داشتند. تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد که بازی بزرگ را در بیاورد. استقلال قهرمانی را در دربی‌ها از دست داد. قایدی و محبی در دربی‌ها محو بودند و نتوانستند بازی بزرگ را در بیاورند. تمام برنامه استقلال روی این دو نفر بود. استقلال حتما باید قایدی را رد کند چون او بیرون از ایران بازی کند به نفعش است. برای اینکه بیشتر از فوتبالش به حاشیه توجه می‌کند.

شما درباره ساپینتو گفتید که کنار زمین خیلی حاشیه داشت. قبلا کادر جواد نکونام در فولاد مشابه این مشکلات را داشت. به نظر شما این برای استقلال دردسرساز نخواهد شد؟

مطمئن باشید جواد نکونام نمی‌تواند این کارها را در استقلال تکرار کند. جواد در زمان بازی هم زرنگ و باتجربه بود و در مربیگری هم با این کاراکتر می‌تواند موفق شود. خیلی از مربیان شاید از نظر فنی بهتر از جواد بودند ولی کاراکتر و بزرگی او را نداشتند که بتوانند فشار استقلال را تحمل کنند. جواد نکونام باتجربه شده و این موضوع به کار استقلال می‌آید.

تیم ملی در مسابقات کافا قهرمان شد. به نظر شما حضور در این بازی‌ها کمکی به تیم ملی کرد؟

مسابقات کافا در تقویم AFC قرار داشت و ما باید شرکت می‌کردیم. به نظر من فقط بازی با ازبکستان حکم تدارکاتی را داشت. ایران تا جام ملت‌ها نیاز به چند بازی خیلی خوب و قوی دارد که بازیکنان تیم ملی هماهنگ‌تر شوند. ما دیروز هم دیدیم لژیونرها بازی را در آوردند. امیدوارم فدراسیون فوتبال تا جام ملت‌ها بتواند چند بازی خوب برای تیم ملی با تیم‌های قدرتمند بگذارد. امیدوارم بعد از سال‌ها بتوانیم قهرمان شویم تا مردم خوشحال شوند.

خدا را شکر که ساپینتو قهرمان نشد/استقلال نباید قایدی را نگه دارد!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.