آغاز جنگ پرسپولیس و سپاهان قبل از شروع لیگ برتر
02 تیر 1402 - 7:38
شناسه : 56022
1

پرسپولیس و سپاهان رقابت در لیگ برتر را از بازار نقل و انتقالات لیگ برتر شروع کردند.

پ
پ

ایمان گودرزی: پرسپولیس و سپاهان به عنوان مدعیان قهرمانی طی چهار، پنج فصل اخیر لیگ برتر هر فصل در بازه نقل و انتقالات رقابتی سخت‌تر از طول فصل داشته‌اند. هر چند این رقابت رودررو نیست اما از اهداف نقل و انتقالاتی و تلاش‌هایی که هر دو تیم برای به خدمت گرفتن چند مهره خاص و روی بورس انجام می‌دهند، مشخص می‌شود که هر دو باشگاه با واسطه‌ها و نیروهای مخفی‌شان وارد رقابتی سخت و نفسگیر می‌شوند که برنده‌اش می‌تواند موازنه قدرت در طول فصل را تغییر داده و سرنوشت قهرمانی را تعیین کند.

فصل قبل پرسپولیس موفق شد سه بازیکنی که قراردادشان با سپاهان تمام شده بود را جذب کند. گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی که در لیگ بیست و یکم با پیراهن طلایی اصفهانی‌ها درخشیده بودند، پرسپولیسی شدند. در نقطه مقابل سپاهان هم موفق شد رامین رضاییان را از پرسپولیس جذب کند هر چند رامین هم قراردادی با پرسپولیس نداشت. سپاهان دو فصل قبل هم موفق شد شهریار مغانلو را به خدمت بگیرد؛ مهاجم مورد علاقه یحیی که به پرتغال رفت و سپاهان برای به خدمت گرفتن او هم محبی را داد هم کلی پول. اخیراً مغانلو با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی جزئیات این انتقال را تشریح کرد و مشخص شد سپاهان با علم به اینکه پرسپولیس نمی‌تواند چنین مبلغی پای شهریار بریزد او را جذب کرده است. از قضا خریدهای پرسپولیسی سپاهان عالی از کار درآمدند. مغانلو آقای گل شد و رضاییان بهترین عملکرد را در گلزنی و گلسازی ارائه داد. حتی فرشاد احمدزاده که یحیی قبل‌تر او را نخواسته بود نیز در سپاهان جزو مهره‌های تاثیرگذار و اصلی بود. اما این سو مهره‌های سپاهانی پرسپولیس غیر از گولسیانی تا حدی نوسان داشتند. سروش رفیعی مدتی کاملاً نیمکت‌نشین بود اما وقتی به ترکیب برگشت پرسپولیس فقط برد و در نهایت قهرمان شد. دانیال هم در برخی بازی‌ها نمایش متوسط یا ضعیفی ارائه می‌داد اما در نهایت موفق شد از یحیی و هواداران نمره قبولی بگیرد و در قهرمانی‌ها سهمی ایفا کرد.

آغاز جنگ پرسپولیس و سپاهان قبل از شروع لیگ برتر

پرسپولیس فصل قبل میلاد زکی‌پور را برای دفاع چپ می‌خواست اما سپاهان موفق شد این بازیکن را از گل‌گهر جذب کند و اتفاقاً زکی‌پور هم یکی از بهترین مدافعان چپ فصل قبل بود.
داستان مربوط به جنگ‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس و سپاهان زیاد است. از داستان عماد رضا تا همین حالا این داستان ادامه داشته و کتابش هر فصل قطورتر می‌شود. نزدیک به دو دهه قبل وقتی عماد رضا می‌خواست به پرسپولیس بیاید به سپاهان رفت و پرسپولیس با اطلاع از ماجرای ساعت ثبت قراردادش بعد از شکست در فینال حذفی از او و سپاهان شکایت کرد. بعدتر پرسپولیس وقتی نتوانست ابراهیم توره ستاره آفریقایی خود را نگه دارد، سپاهان او را جذب کرد و صاحب یک مهاجم کلاس بالا شد.

سیدجلال حسینی، سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی و محسن بنگر زمانی در رأس فهرست علی دایی برای حضور در پرسپولیس بودند اما سپاهان بهترین استفاده را از این مهره‌های شاخص برد و سه قهرمانی متوالی حد فاصل سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ به دست آورد و بعدتر دو تا از این ستاره‌ها سرخپوش شدند.

شجاع خلیل‌زاده هم از سپاهان به پرسپولیس آمد اما جالب است بدانید او قبل از رفتن به سپاهان با رویانیان برای حضور در پرسپولیس صحبت کرده و به توافق رسیده بود.
فصل قبل یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس بشدت دنبال سجاد شهباززاده مهاجم موفق سپاهان هم بودند اما سر آخر این بازیکن به استقلال رفت و آنجا کاملاً ناکام بود. در آن سو سپاهان علاقه داشت تا سعید صادقی برترین گلساز لیگ بیست و یکم را جذب کند که در نهایت این بازیکن سر از پرسپولیس درآورد.

آغاز جنگ پرسپولیس و سپاهان قبل از شروع لیگ برتر

حالا و با گذشت حدود یک هفته از شروع فصل نقل و انتقالات دوباره رقابت پرسپولیس و سپاهان برای صید بهترین مهره‌های فصل داغ شده و قرار است به شکل عجیبی داغ‌تر هم بشود. از دو هفته پیش گفته می‌شد پرسپولیس یاسین سلمانی جوان اول سپاهان را می‌خواهد و ظاهراً به او نزدیک شده اما سپاهان هم در نقطه مقابل برای سعید صادقی تور پهن کرده و بعید نیست دنبال بازگرداندن میلاد سرلک به اصفهان هم باشد. دو بازیکنی که قراردادشان با پرسپولیس تمام شده و شاید اگر نتوانند تیمی در آن سوی خلیج فارس پیدا کنند بعید نیست اسیر وسوسه رقم‌های بالاتر پیشنهادی از سوی این باشگاه شوند.

با این وجود سپاهان اولین رکب را به یحیی و پرسپولیس زد. درست ساعاتی بعد از اینکه یکی از سه اسم حاضر در لیست خرید یحیی لو رفت، خبر آمد رضا شکاری به سپاهان پیوسته تا تیر گل‌محمدی برای خرید اول به سنگ بخورد. حالا پرسپولیس هم دنبال راهی است تا بتواند شهریار مغانلو را آزاد کند و به چنگ بیاورد چرا که جذب یاسین سلمانی ۲۱ ساله که قراردادی ندارد نمی‌تواند ضربه‌ای به سپاهان به حساب بیاید. پرسپولیس فصل قبل امید نورافکن را هم می‌خواست اما اول اینکه او هم مثل مغانلو با باشگاهش قرارداد داشت و دوم اینکه حتی اگر شرایط حضور او در پرسپولیس فراهم می‌شد نیز هواداران مثل ماجرای زکی‌پور اجازه سرخپوش شدن را به این بازیکن نمی‌دادند چرا که یحیی دیگر می‌داند نباید دنبال گزینه‌هایی برود که هواداری از تیم رقیب را فریاد می‌زنند بخصوص وقتی در بازی با تیم رقیب جزو هوادارانش باشند!

ناراحتی یحیی به خاطر از دست دادن شکاری

وقتی یحیی به مدیران پرسپولیس لیست خرید داد مسئولان این باشگاه از رضا شکاری شرایط حضور او را جویا شدند و این اتفاق درست زمانی رخ داد که او در اصفهان حضور داشت تا قرارداد با تیم جدیدش را نهایی کند. به همین خاطر شکاری برای عقد قرارداد با تیم جدیدش صبر کرد و از مسئولان پرسپولیس خواست تا رضایت گل‌گهر را بگیرند که باشگاه پرسپولیس هم قبول کرد اما مبلغی که پرسپولیس برای خود بازیکن در نظر گرفت تفاوت زیادی با پیشنهاد سپاهان داشت. مسئولان پرسپولیس در تماس خود با شکاری یک مبلغ اولیه را ارائه می‌دهند و سپس به بازیکن عنوان می‌شود که با مساعدت رضا درویش، دو میلیارد بیشتر پرداخت می‌شود. شکاری بعد از این موضوع قرارداد خود را با سپاهان می‌بندد. بعد از این اتفاق مسئولان باشگاه پرسپولیس با او تماس مجدد می‌گیرند و اعلام می‌کنند که حاضر هستند سقف قرارداد را به او پرداخت کنند اما این بازیکن قراردادش با تیم جدید را بسته بود. طبیعتاً گل‌محمدی از این مسأله عصبانی است چرا که باشگاه یکی از سه گزینه‌ای که او برای خرید خواسته بود را تقدیم سپاهان کرده است.

۲۵۱۲۵۱

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.