همیشه به بسکتبال کم‌لطفی می‌کنند
13 تیر 1402 - 7:39
شناسه : 56951
5

ارسلان کاظمی ملی‌پوش با سابقه بسکتبال کشورمان گفت: خیلی ناراحتم که مسئولان ورزش همیشه به بسکتبال کم‌لطفی می‌کنند.

پ
پ

پریسا غفاری؛ ارسلان کاظمی از آن دسته بسکتبالیست‌هایی است که همیشه انگیزه زیادی برای بردن در هر مسابقه‌ای دارد. هنوز یکی از بهترین ریباندرهای آسیاست که این‌بار در توپ‌دزدی و ASIST هم مهارت خاصی پیدا کرده و در سوپرلیگ غرب قاره‌ کهن در جمع بهترین‌ها قرار گرفت. حالا او می‌خواهد این بار درخشش را مقابل ماتادورها (اسپانیا)، برزیل و ساعل عاج در جام جهانی‌ به نمایش بگذارد و روزهای خوب NBA را آن هم برابر بازیکنان مطرح اسپانیایی دوباره زنده کند. بازیکن اصفهانی تیم ملی همچنین امیدوار است هرچه زودتر آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شود و به تمرینات درون‌اردویی اضافه شود. مصاحبه جالب وی با خبرورزشی را در زیر می خوانید.

از شرایط مصدومیت خود بگویید؟
بعد از بازی آخر مرحله مقدماتی مقابل بیروت از ناحیه گردن ضربه خوردم، بعد از آن به ایران برگشتیم و به دلیل بازی حساس مقابل کاله به میدان رفتم و دردم بیشتر شد. حالا هم بنا به تشخیص پزشکان اعصاب گردنم تحت فشار است که درد دارد و باید تا دو هفته دیگر فیزیوتراپی را ادامه بدهم. در حال حاضر فقط تمرینات بدنسازی و دویدن را در اردو دنبال می‌کنم.

در فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال و سوپرلیگ غرب آسیا عملکرد خوبی داشتید و در جمع بهترین‌ها هم بودید؟
من عملکرد تیمی‌ام مهم است نه فردی. در دو فصل پیش تمرینات ذوب‌آهن با ترکیب کامل ۱۲ بازیکن استارت خورد و پیش‌فصل خوبی برای حضور در لیگ پشت‌سر گذاشتیم و در کل تا نایب‌قهرمانی هم پیش رفتیم ولی متأسفانه فصل پیش کامل نبودیم، با ۷ یا ۸ نفر شروع به کار کردیم و خیلی جاها بالاجبار بازیکنان ۱۶ و ۱۷ ساله در کنار ما تمرین می‌کردند و همیشه یک تیم کامل و قدرتمند مقابل تیم ضعیف‌تر بازی می‌کرد. پس پیش‌فصل خوبی نداشتیم و همین مسئله یکی از دلایل مصدومیت و بعضی جاها ۷ نفره بازی کردن ما شد. بازی‌های غرب آسیا و نحوه برگزاری لیگ نیز فشار مضاعفی را به تیم وارد کرد که در روند نتیجه‌گیری اثر گذاشت و ذوب‌آهن به فینال لیگ نرسید و با کمترین بودجه در تیم‌های حاضر در وابا هم به دور بعد نرفتیم.

در مجمع عمومی سازمان لیگ قوانین جدیدی برای قرارداد بازیکنان به تصویب رسید؟
من هم شنیدم بازیکن در صورتی که با او قرارداد فصل گذشته تسویه نشود و یا درصد مبلغ اولیه قراردادش را نگیرد، می‌تواند یک‌طرفه فسخ قرارداد کند و به باشگاه دیگری برود. امیدوارم در فصل آینده مثل لیگ‌های دنیا قانون نقل و انتقالات نیم‌فصل به ما اضافه شود.

همیشه به بسکتبال کم‌لطفی می‌کنند

برسیم به بحث تیم ملی و اینکه نحوه رسیدن به جام جهانی‌ حرف و حدیث بسیاری به همراه داشت. اینکه ایران با کمک دیگر تیم‌ها به جام جهانی‌ رسید!
از این مسئله خیلی ناراحتم که مسئولان ورزش همیشه به بسکتبال کم‌لطفی می‌کنند. از سویی هم جامعه بسکتبال را مورد خطاب قرار می‌دهم حتی اگر تیم ما شانسی به جام جهانی‌ رفته، این اتفاق خوبی است که برای کل جامعه بسکتبال افتاده و همه باید خوشحال باشند و خبر صعود را کاور کنیم.

آیا در بین پنجره‌ها تغییرات سرمربی به نفع بسکتبال بود؟
من با آقایان هاشمی و ارمغانی کار کرده‌ام و از هرکدام یک مطلب جدید یاد گرفتم. ضمن اینکه فدراسیون کمیته فنی دارد و براساس آنچه اتفاق افتاده، تصمیم‌گیری می‌کند. من به عنوان بازیکن در این ارتباط نباید نظر بدهم. اگر دعوت بشوم، خوشحال می‌شوم و در غیر این صورت برای هم‌تیمی‌هایم آرزوی موفقیت می‌کنم.

هاکان دمیر را چطور مربی می‌بینید؟ او می‌تواند تغییرات ایجاد کند؟
او یکی از مربیان بزرگ است و در ترکیه روند به این شکل نیست که براساس رابطه کمک‌مربی تیم ملی شوید یا در سوپرلیگ هدایت یک تیم را برعهده داشته باشید. یک هفته است که تمرینات او را دیده‌ام و با تغییرات و فشاری که در اردوهاست، سعی می‌کند در سبک بازی ما تغییراتی ایجاد کند اما باید برای ایجاد تغییرات و پروسه جوانگرایی حداقل سه و چهارسالی به او فرصت داد. به نظرم نقطه اوج کاری ایشان را باید در سال ۲۰۲۷ بررسی کرد، نه اینکه تنها یک‌سال با او قرارداد ببندیم و نباید انتظار معجزه داشت از یک مربی بعد از دو، سه ماه کار کردن.

یکی از نکات جالب هاکان دمیر انتخاب کادر خارجی است. او برعکس سایر مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند کمک و مربی بدنسازش را از ترکیه آورده است!
قطعاً برای من هم جالب بود. چراکه چند نفر از کسانی که در باشگاه با او همکاری دارند و با خصوصیات و روند کاری‌اش آشنا هستند را آورده تا این پروسه آشنایی و همکاری دو، سه ماه جلوتر بیفتد.

تدارکات تیم ملی درخصوص بازی با روسیه، ترکیه، گرجستان و لبنان را برای جام جهانی‌ مناسب می‌دانید؟
مطمئناً با تیم آنالیز قوی که داریم، سعی کردند بازی‌های دوستانه‌ای که به نوعی شکل بازی‌شان با تیم‌های همگروه ما در جام جهانی‌ مشابه است، فراهم کنند که می‌تواند جوانان را آماده‌تر و تیم را هماهنگ کند.

نظرتان راجع به تیم‌های همگروه در جام جهانی‌ چیست؟
در جام جهانی‌ بهترین‌های دنیا حضور دارند. مسلماً مصاف با اسپانیا قهرمان جهان، عنوان‌دار المپیک و یوروکاپ را اگر واقع‌بینانه ارزیابی کنیم، برد را غیرممکن می‌کند اما دو مسابقه اول ما برابر برزیل و ساعل عاج می‌تواند برای ما سرنوشت‌ساز باشد. تلاش ما این است که ساحل عاج را ببریم.

و اما بازی‌های آسیایی هانگژو؛ می‌توانید به فینال برسید؟
همیشه یاد گرفتم که به فینال فکر نکنیم و بازی به بازی پیش برویم تا بهترین نتیجه رقم بخورد. به نظرم تیم‌های لبنان، چین، اردن و ژاپن مثل ما در جام جهانی‌ حضور دارند که اگر با همان ترکیب در آسیایی به میدان بروند، مسلماً کار را سخت می‌کند. تلاش ما همیشه کسب بهترین نتیجه است که امیدوارم موفق شویم.

۲۵۷ ۲۵۱

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.