در حق حمید سجادی ظلم شد!
11 مرداد 1402 - 7:38
شناسه : 59331
0

سعید فائقی گفت: حمید سجادی کارهای خوبی انجام داد و در همگانی کردن ورزش و زیرساخت‌ها عملکرد خوبی داشت.

پ
پ

سپهر ستاری: پس از پذیرش استعفای حمید سجادی از سوی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. سجادی در دو سالی که وزیر ورزش بود چالش‌های فراوانی را تجربه کرد و به شدت از سوی مجلس مورد انتقاد قرار داشت. در نهایت هم او به دلیل کسالت تصمیم به استعفا گرفت تا هاشمی جانشین او شود.

سعید فائقی در گفتگو با خبرآنلاین درباره تغییرات وزارت ورزش، انتخاب کیومرث هاشمی و اتفاقات مختلف دوران حضور سجادی صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است. گفتگو با معاون سابق سازمان تربیت بدنی در ادامه آمده است:

کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش انتخاب شد. نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

انصافا آقای سجادی مظلوم واقع شد. آقای هاشمی هم از جنس ورزش است. خوشحالم که ایشان انتخاب شده است. او تمام دوران خدمتش ورزش بوده و از مدیرکل همدان تا معاونت سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که همه جا هم عملکرد خیلی خوبی داشته و قابل دفاع بوده است. امیدواریم اینجا هم مثل گذشته موفق باشد ولی شرط دارد. اگر قرار باشد مثل آقای سجادی معاونین را خودش انتخاب نکند، محدودیت بودجه داشته باشد و نتواند اقتداری که مورد نیاز ورزش است را داشته باشد کارش سخت است. وزیر ورزش در رابطه با فدراسیون‌ها هیچ اختیاری ندارد و نباید مسئولیت را از ایشان بخواهند که مجلس بگوید فلان رئیس را بردار. اگر این اتفاقات رخ دهد هاشمی هم نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند.

عملکرد دوساله حمید سجادی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من آقای سجادی را مدیر موفقی می‌دانم. او در تمام زندگی‌اش موفق بوده و یکی از انسان‌هایی است که در ورزش مرجعیت دارد. او قهرمان بوده و تحصیلات عالیه ورزشی دارد. در ورزش هم خدمت کرده و الآن هم که متهم شد کاری بود که از دست او بر نمی‌آمد. یعنی اقای سجادی در رابطه با فوتبال هیچ اختیاری ندارد و اندازه یک عضو از ۷۵ نفر رای دارد. خب شما بخواهید فوتبال را درست کند که از او برنمی‌آید. یک زمانی ما داد زدیم که وزارتی کردن ورزش به نفع ورزش نیست به خاطر همین مسائل بود. وقتی وزارت باشد شخص وزیر فرد حکومتی می‌شود و هر کاری که بخواهد انجام دهد دخالت در امر فدراسیون‌هاست و در مجامع بین‌المللی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. وقتی ما خودمان چنین کاری کردیم دیگر سجادی نباید پاسخگو باشد. به نظر من سجادی همین حالا که در حال رفتن بود کلی مدال آورد و موفق بود. کارهای خوبی انجام داد و در همگانی کردن ورزش و زیرساخت‌ها عملکرد خوبی داشت. فقط به خاطر جوی که در کشور برای انتخابات وجود دارد ایشان مظلوم واقع شد.

در حق حمید سجادی ظلم شد!

بحث استعفا به دلیل کسالت درست بود یا صرفا بهانه بود؟

ببینید من خودم سال ۱۳۶۵ تصادف کردم و طحالم را از دست دادم و نزدیک دو ساعت مرده بودم. طحال چیزی نیست که آدم نتواند بدون آن زنده بماند. من همه جا درباره خودم می‌گویم همانطور که به کچل‌ها می‌گویند زلفعلی، من هم طحالعلی هستم! این بحث طحال بهانه است و مطئمن باشید در عملکردش تاثیر نداشت. به او گفتند سه کارت زرد گرفتی و اگر استعفا ندهی تو را استیضاح می‌کنیم خب معلوم است استعفا می‌دهد.

چرا اعتقاد دارید ایشان مظلوم واقع شده است؟

از آقای سجادی چیزهایی را می‌خواستند که مسئولیتش با او نبود. به او درباره فوتبال ایراد می‌گرفتند و اینکه استقلال و پرسپولیس حذف شدند. خب سجادی اینجا اختیاری ندارد. او یک رای در مجمع فدراسیون‌ها داشت. اگر هم می‌خواست زیاده‌روی کند بحث دخالت در فوتبال می‌شد. سجادی اختیار این کارها را نداشت و به همین خاطر به او فشار می‌آوردند. او مسئولیتی را می‌خواستند که اختیار آن را نداشت. آدم اینطوری مظلوم می‌شود. شما از هر دکتری می‌خواهید بپرسید که انسان بدون طحال زنده می‌ماند. مثل کلیه که یکی ار بردارند فرد زنده می‌ماند و تازه مشکل قابل ترمیم هم است. می‌گفتند سجادی پس از سقوط ضعیف شده است. او زمانی که تمرین می‌کرد هیچکدام از انسان‌های معمولی نمی‌توانستند آن فشار را تحمل کنند. شما نسبت به اقتصاد مملکت و وضع معیشت مردم ببینید. سجادی با این تورم هر روز بودجه‌اش ضعیف‌تر شده است. کمترین بودجه را داشته است. با همه این‌ها به دلیل احترامی که در جامعه داشته توانسته دوام بیاورد. اگر همین موارد را از هاشمی هم بخواهند مطمئن باشید کم می‌آورد و آنجا می‌بینیم آقای سجادی چقدر انسال پرقدرتی بود.

در حق حمید سجادی ظلم شد!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.