از ستاره بازی سعودی‌ها تا مشکلات تمام‌نشدنی فوتبال ایران!
19 مرداد 1402 - 7:39
شناسه : 59941
0

فوتبال عربستان این روزها توجه دنیا را به خود جلب کرده است.

پ
پ

ایمان گودرزی: سران عرب بی صبرانه منتظر شروع لیگ حرفه ای خود هستند، نه تنها آنها، حالا شاید کل دنیا مشتاق دیدن این همه ستاره از سراسر دنیا در این لیگ هستند.

مسابقات این فصل عربستان با هدف برجسته کردن ستاره هایش و همچنین جذب هواداران سراسر جهان به این لیگ پیگیری خواهد شد. لیگ حرفه‌ای عربستان (SPL) روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال برگزاری بازی افتتاحیه با حضور ستارگان این لیگ است. این بازی دوستانه با حضور برجسته ترین ستاره های لیگ فصل جدید ۲۰۲۳-۲۴ روز جمعه، ۱۱ آگست، برگزار می شود.

هدف این مسابقه برجسته کردن ستاره‌های استثنایی در لیگ حرفه‌ای عربستان و همچنین ایجاد فرصتی برای هواداران است تا ستاره‌های مورد علاقه‌شان را در چارچوبی متمایز ببینند.

در همین حال، لیگ حرفه ای عربستان از روز دوشنبه دومین فصلش را با پروژه جدید آغاز خواهد کرد. در همین حال مراسمی برای معارفه ستاره های جدید لیگ برگزار شد. این مراسم که در شهر ورزشی ملک عبدالله در جده به پا شده بود، با حضور کهکشانی از ستارگان مطرح بین المللی فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، شور و هیجانی را در جامعه فوتبال عربستان ایجاد کرد.

بنزما، فوق ستاره فرانسوی الاتحاد جده، با ابراز خوشحالی از حضورش در لیگ عربستان، تاکید کرد که برای رقابت و به نمایش گذاشتن تمام توانایی های خود در این مسابقات آماده است. سادیو مانه، مهاجم سنگالی تیم النصر نیز تمایلش را برای دیدار با هواداران تیمش که بی صبرانه منتظر او هستند، ابراز کرد.

از ستاره بازی سعودی‌ها تا مشکلات تمام‌نشدنی فوتبال ایران!

شایان ذکر است که لیگ ستارگان عربستان در سال ۲۰۰۸ با حضور ۱۲ تیم آغاز شد. سپس تعداد تیم های شرکت کننده به ۱۴ تیم افزایش یافت تا اینکه مجدداً از فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تا پایان فصل گذشته به ۱۶ تیم رسید. برای اولین بار، ۱۸ تیم در مسابقات لیگ ۲۰۲۳/۲۰۲۴ شرکت خواهند کرد. در فصل جدید مجموعاً ۴۹۷ بازیکن حضور خواهند داشت که ۲۴٫۳ درصد آنها خارجی هستند.

بعضی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال جهان برای فصل جدید فوتبال خود را در لیگ برتر عربستان بازی می‌کنند. رونالدو اولین نام بزرگی بود که در پایان سال ۲۰۲۲ به عربستان سعودی رفت و اکنون پس از هزینه های تابستانی این لیگ هوشمندانه تر از همیشه به نظر می رسد.

کریم بنزما، انگولو کانته، فابینیو و جوتا مهاجم سابق سلتیک به الاتخاد مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان پیوستند تا با نونو اسپیریتو سانتو که قبلا هدایت ولوز را بر عهده داشت، همکاری کنند. هم‌چنین سادیو مانه، فوفانا و مارسلو بروزوویچ ستارگانی هستند که راهی النصر شدند تا بازی کنار رونالدو را تجربه کنند. الهلال هم پس از ناکامی در جذب مسی ستارگانی چون مالکوم، سرگی میلینکوویچ ساویچ، روبن نوس و کالدیو کولیبالی را به خدمت گرفته و تیمی ترسناک آماده مسابقات کرده است. الاهلی هم در بازگشت دوباره به سطح اول رقابت‌ها با ادوارد مندی، ریاض محرز، روبرتو فیرمینو و آلن سنت‌ماکسیمین قصد دارد دیگر تیم‌ها را به چالش بکشد.

از ستاره بازی سعودی‌ها تا مشکلات تمام‌نشدنی فوتبال ایران!

این فصل از روز جمعه با بازی الاهلی و الحازم آغاز می شود. بازی‌های افتتاحیه زیر در سه روز آینده از روز شنبه شروع و دوشنبه ۱۴ آگست به پایان می‌رسد.

هواداران کریستیانو رونالدو می‌توانند بازی ستاره پرتغالی را در روز دوشنبه، زمانی که النصر در بازی‌های لیگ خود مقابل الاتفاق استیون جرارد در مهم ترین بازی افتتاحیه لیگ برتر عربستان آغاز می‌کند، تماشا کنند. این لیگ احتمالا در ماه می ۲۰۲۴ به پایان می رسد.

در این بین و درست در روزهایی که عربستانی‌ها با هیجان منتظر فصل جدید مسابقات هستند، لیگ برتر ایران با شرایطی متفاوت وارد بیست و سومین دوره خود شده است. تیم‌های مدعی لیگ برتر در شرایطی پا به این دوره می‌گذارند که هر کدام درگیر مشکلات مختلفی هستند. تراکتوری‌ها پس از جذب چند بازیکن داخلی تا چند ساعت قبل از شروع لیگ درگیر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بودند و سپاهانی‌ها هم با مشکل ثبت نشدن قرارداد بازیکنان خود مواجه هستند. پرسپولیس پس از جدایی یورگن لوکادیا هنوز مهاجم خارجی مورد نظر خود را پیدا نکرده و استقلال هم درگیر دعواهای داخلی شده و با بدترین شرایط ممکن فصل را آغاز خواهد کرد.

در این بین با وجود وعده‌های فدراسیون فوتبال هنوز تکنولوژی VAR وارد ایران نشده و این مسئله در همین هفته نخست هم تاثیر خودش را نشان داد. جدا از بحث VAR هنوز بسیار از استادیوم‌ها شرایط مساعدی برای میزبانی از تماشاگران ندارند و آماده برگزاری مسابقات نیستند. به جرات می‌توان گفت وضعیت این روزهای لیگ برتر ایران حتی با لیگ‌های پایین‌تر از عربستان هم قابل مقایسه نیست. با شرایط فعلی و مشکلاتی که فوتبال باشگاهی ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موفقیت در قاره آسیا یک رویای دست‌نیافتنی محسوب می‌شود.

از ستاره بازی سعودی‌ها تا مشکلات تمام‌نشدنی فوتبال ایران!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.