رابرت کندی: آمریکا به بهانه نجات اوکراین آن را نابود می‌کند
05 شهریور 1402 - 16:09
شناسه : 61543
1
رابرت اف کندی جونیور نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت آمریکا به بهانه نجات اوکراین با ارسال گلوله های حاوی اورانیوم، این کشور را نابود می کند.
پ
پ

رابرت کندی در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آمریکا به بهانه نجات اوکراین با کمک های نظامی و تسلیحاتی خطرناک خود این کشور را نابود می کند .

کندی در این توئیت به مقاله ای از ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحت عنوان «سرزمین مُرده: گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده غرب، اوکراین را به سرزمینی غیرقابل سکونت تبدیل می کند»، اشاره داشت.

کندی که پیشتر نیز با انتقاد از سیاست آمریکا در ارسال جنگنده های اف- ۱۶ آن را تهدیدی برای بشریت عنوان کرده بود، در ادامه این توئیت، ضمن تایید ارسال گلوله های حاوی اورانیوم از سوی آمریکا و غرب به اوکراین نوشت: نیازی به گفتن نیست، اگر رئیس جمهور شوم به این سیاست غیرمحتاطانه و غیرانسانی پایان می دهم.

در مقاله ماریا زاخاروا در این زمینه آمده است: متاسفانه تهدیدی که روسیه بارها درباره آن هشدار داده در خاک اوکراین تایید می شود. به دلیل تحویل مهمات حاوی اورانیوم از سوی آمریکا و انگلیس، اوکراین اکنون به یک سرزمین غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زاخاروا در این مقاله نوشت اوکراینی ها باید خواستار پاکسازی هر چه سریع تر خاک این کشور از مهمات حاوی مواد رادیواکتیو شوند.

وی افزود، تحویل مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین توسط کشورهای غربی منجر به آلودگی خاک در این کشور شده و آن را غیرقابل سکونت می کند.

زاخاروا در مقاله ای که در تارنمای kp.ru منتشر شد، نوشت: آلودگی تشعشعی خاک در حال حاضر اتفاق افتاده و به طور عینی ثبت می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: پیامدهای استفاده از چنین مهماتی می تواند بر لهستان، کشور همسایه نیز تأثیر بگذارد. در این کشور در ماه مه امسال، مانند منطقه خملنیتسکی(Khmelnitsky) اوکراین، افزایش قابل توجهی در تابش های زمینی وجود داشت.

تابش زمینه یک تابش یونیزاسیون است که در محیط پخش می‌شود و می‌تواند منبعی طبیعی یا مصنوعی داشته باشد. منابع طبیعی آن شامل پرتوهای کیهانی و تابش طبیعی از برخی مواد مانند رادون است. منابع مصنوعی نیز شامل باران رادیواکتیو در نتیجه آزمایش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و حادثه هسته‌ای (رویدادی در مکان‌هایی مانند نیروگاه‌های هسته‌ای که تبعات مهمی برای مردم و محیط و دستگاه‌ها به دنبال دارد) است.

زاخارووا نوشت: وجود این مواد در خاک لهستان احتمالا دلیل مشابهی همچون آنچه در اوکراین رخ داد داشته است: انفجار مهمات اورانیوم ضعیف شده در انباری در خملنیتسکی.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.