انتقاد زلنسکی از کند شدن کمک‌های غرب
18 شهریور 1402 - 13:03
شناسه : 62616
4
رئیس‌جمهور اوکراین از کند شدن کمک‌های کشورهای غربی انتقاد و آن را تهدیدی برای موفقیت ضدحمله این کشور علیه روسیه توصیف کرد.
پ
پ

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه از کند شدن کمک‌های کشورهای غربی انتقاد کرد و آن را خطری برای ضد حمله این کشور توصیف کرد.

زلنسکی هشدار داد که کند شدن عرضه سلاح از سوی کشورهای غربی احتمال موفقیت ضد حمله این کشور را تضعیف می‌کند. او خواستار سلاح‌های «قدرتمندتر و دوربردتر» به منظور مقابله با نیروهای روسیه شد.

اوکراین ضد حمله خود علیه نیروهای روسیه را بعد از انبار مقادیر زیادی از تسلیحات کشورهای غربی در ماه ژوئیه آغاز کرد اما تا کنون به دستاوردهای اندکی در برابر خطوط دفاعی مستحکم روسیه دست پیدا کرده است.

زلنسکی در اظهاراتی که روی وب‌سایت ریاست‌جمهوری اوکراین منتشر شده گفت: «همه فرایندها کندتر و پیچیده‌تر شده‌اند از تحریم‌ها گرفته تا عرضه سلاح.»

وی اضافه کرد: «هر چه این فرایند بیشتر طول بکشد آدم‌های بیشتری آسیب می‌بینند… اگر ما در آسمان حضور نداشته باشیم اما روسیه حضور داشته باشد می‌توانند ما را از آسمان متوقف کنند و جلوی ضدحمله ما را بگیرند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

 روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.