رئیس ستاد ارتش آمریکا: در افغانستان شکست خوردیم
23 شهریور 1402 - 13:55
شناسه : 63174
1
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد جنگ این کشور در افغانستان شکست خورد.
پ
پ

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعتراف به اینکه خروج از افغانستان یک شکست استراتژیک بود، تصریح کرد جنگ ۲۰ ساله آمریکا نیز در افغانستان با شکست واشنگتن پایان یافت.

میلی در گفتگو با «ای‌بی‌سی نیوز» درباره خروج از افغانستان گفت: طوری که من می‌خواستم تمام نشد. نگاه کنید، زمانی که دشمن پایتخت شما را اشغال می‌کند، این یک شکست استراتژیک است. این چیزی است که من در انظار عمومی به آن اعتراف کردم. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آن را به‌عنوان یک موفقیت استراتژیک توصیف کنید.

ارشدترین مقام نظامی آمریکا به طور کلی درباره نتیجه جنگ این کشور در افغانستان نیز تصریح کرد: در مفهوم گسترده‌تر، جنگ شکست خورد. ما بیش از ۲۰ سال با طالبان و متحدان آنها جنگیدیم. آنها به‌دلایل زیادی در کابل پیروز شدند و ما زمان کافی برای رفتن نداشتیم؛ اما مطمئناً بسیاری از ما از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به بعد، پشیمانی‌های زیادی را متحمل شدیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درحالی به شکست این کشور در افغانستان اعتراف می‌کند و نحوه خروج را نیز شکست استراتژیک می‌خواند که جو بایدن بارها از تصمیمش دراین‌باره دفاع کرده است.

به‌رغم انتقاد شماری زیادی از مقام‌های پیشین و کنونی امریکا در مورد خروج فاجعه‌بار از افغانستان، آما جو بایدن، رییس جمهور این کشور، بارها از تصمیمش در این زمینه دفاع کرده است.

منبع: تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.