درخشان: بازی با تیم‌های ضعیف انتظارات از تیم ملی را بالا می‌برد
26 شهریور 1402 - 8:33
شناسه : 63398
5
پیشکسوت فوتبال معتقد است «اگر بخواهیم در جام ملت‌ها غافلگیر نشویم باید با تیم‌های گردن‌کلفت و بزرگ بازی کنیم، بازی با تیم‌های ضعیف انتظار مردم از تیم ملی را بالا می‌برد».
منبع : ایسنا
پ
پ

حمید درخشان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر آنگولا اظهار کرد: با نتیجه ۴ بر صفر برابر آنگولا نباید خودمان را گول بزنیم. بازی کردن با تیمی که در رده‌بندی فیفا جایگاه خوبی ندارد از نظر فنی چه چیزی به فوتبال ما اضافه می‌کند؟ باید با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم تا عیار تیم ما مشخص شود و بدانیم نقاط ضعف و قوت تیم کجاست. با ۴ یا ۵ گل زدن چیزی دیده نمی‌شود. بردن چنین تیم‌های ضعیفی این باور را در مردم ایجاد می‌کند که یک تیم قوی داریم ولی یک جا گرفتار می‌شویم و این به ضرر تیم ملی است.

وی گفت: باید با تیم‌های گردن کلفت‌تر بازی کنیم تا بدانیم عیار تیممان چقدر است. قبول دارم که به دلیل تحریم امکان بازی با تیم‌های برتر دنیا را نداریم اما بهتر است فدراسیون فوتبال با رایزنی تیم‌های بهتر از آنگولا پیدا کند تا نقاط ضعف تیم نمایان شود. خیلی چیزها در بازی با تیم‌های ضعیف پنهان می‌ماند و دیده نمی‌شود.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که بسیاری اعتقاد دارند بازی با چنین تیم‌هایی تنها سبب افزایش مصدومیت می‌شود، آیا موافق این موضوع هستید یا خیر؟ گفت: قطعا همین طور است. اگر قرار است بازیکنی از دست بدهیم حداقل در یک بازی سنگین و برابر تیم‌های ارزشمند این اتفاق بیفتد نه یک بازی ضعیف که چیزی عاید تیم ملی نمی‌شود.

درخشان همچنین در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد او امکان دارد تیم ملی بعد از انجام بازی‌های دوستانه، در بازی‌های رسمی و دشوار جام ملت‌ها غافلگیر شود؟ خاطرنشان کرد: قطعا همین وضعیت را خواهیم داشت. اگر بخواهیم گرفتار و غافلگیر نشویم باید با تیم‌های برتر و بزرگ بازی دوستانه داشته باشیم تا عیار تیم مشخص شود.

وی در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه‌نویی گفت: با تیم‌های خاصی بازی نکرده‌ایم که راجع به عملکرد قلعه‌نویی صحبت کنیم. باید با تیم‌های مطرح و گردن کلفت بازی کنیم تا شاهد تغییر تاکتیک باشیم. در بازی با بلغارستان که یک تیم درجه ۲ اروپاست با اشتباه دفاع وسط توانستیم به گل برسیم. هر چند این تیم نیمه دوم بازی خوبی ارائه کرد و موقعیت بیشتری نسبت به تیم ما داشت. در حقیقت کار خارق‌العاده‌ای انجام ندادیم و باید اشتباهات و ضعف‌ها برطرف شوند تا ارزیابی دقیقی راجع به تیم ملی ارائه دهیم.

درخشان در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اوج‌گیری برخی تیم‌های آسیایی بهترین دستاورد برای تیم ملی در جام ملت‌ها چه خواهد بود؟ اظهار کرد: دور مقدماتی برای ما سخت نیست. باید دید بعد از دور مقدماتی با چه تیم‌هایی روبرو خواهیم شد. زمانی دلخوش بودیم که به جام جهانی برویم و الان تلاشمان این است که در جام ملت‌ها یک رده بالاتر بیاییم. مگر تیم درجه سه آسیا هستیم؟ ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم. سایر تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و ما متاسفانه درجا می‌زنیم. وقتی تیم‌های پایه پیشرفت ندارند نباید انتظار داشت که در رده بزرگسالان پیشرفت کنیم. باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و تلاش خود را بیشتر کنیم تا در جام ملت‌ها جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.