نمایشی از شکوه زیبایی‌های نهفته در تاریکی‌ها
02 مهر 1402 - 10:02
شناسه : 64041
5
نمایشگاه «شکوه پنهان» یک سفر خیره‌ کننده به تاریکی‌های پنهان دنیای ما است. سفری هنری که ما را به زیبایی‌های نهفته در میان تاریکی‌ها هدایت می‌کند.
منبع : ایسنا
پ
پ

نیلوفر ناظم‌الرعایا، برگزارکننده نمایشگاه «شکوه پنهان»  گفت: این نمایشگاه به تاریکی و زیبایی‌هایی می‌پردازد که در تاریکی پنهان شده‌اند و هدف من از برگزاری این نمایشگاه، برقراری تعامل بین تاریکی و زیبایی است.

او با بیان اینکه تا جای ممکن سعی کرده تا با استفاده از رنگ‌ها و خطوط، مفهومی عمیق‌تر از زیبایی را به تماشاگران و هنردوستان ارائه دهد، افزود: بیشترین تمرکز من در نمایشگاه «شکوه پنهان» بر روی آن است که زمینه‌های تاریک و شاداب را به تصویر بکشم تا نشان دهم که حتی در مکان‌هایی که تاریک به نظر می‌آید، جزئیاتی زیبا و شگفت آور پنهان شده‌اند.

این بانوی هنرمند ادامه داد: این نمایشگاه به تماشاگران فرصت می‌دهد تا به دنیای پنهان، نگاهی نو بیندازند. ضمن اینکه من امیدوارم که این نمایشگاه، تفکرات و احساسات مختلفی را در هنردوستان به وجود بیاورد.

ناظم‌ارعایا که حدود ۳۰ اثر را در نمایشگاه «شکوه پنهان» ارائه‌کرده است، اظهار کرد: آثار نمایش داده شده با عناوین مختلفی از جمله «شبگرد»، «باغ بهشت»، «جوانی»، «امید»، «رهایی»، «شکوه»، «قدرت»، «یاد ایام»، «شبگرد»، «آزادی»، «پیروز»، «رویا» و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به دقت در انتخاب نام «شکوه پنهان» برای این نمایشگاه که ارتباط عمیقی با آثار و موضوع نمایشگاه دارد، اضافه کرد: این عنوان از دو عنصر کلیدی «شکوه» و «پنهان» تشکیل شده است. واژه «شکوه» به زیبایی، بزرگی و عظمت اشاره دارد و من از این واژه استفاده کردم تا تأکید کنم که در تاریکی و سایه‌ها نیز زیبایی‌هایی مخفی شده‌اند که ممکن است به دید معمول ما دست‌نیافتنی باشند. این واژه نشان می‌دهد که حتی در مکان‌ها و اوقاتی که تاریک به نظر می‌آید زیبایی می‌تواند بدرخشد.

این هنرمند جوان که دومین نمایشگاه گروهی خود را برگزار می‌کند، اظهار کرد: واژه «پنهان» نیز به معنای چیزهایی است که در نهان و یا با فاصله‌ دور از دیده‌ها قرار دارند. «شکوه پنهان» به‌عنوان یک نماد برای زیبایی‌هایی انتخاب شده است که در تاریکی پنهان شده‌اند. این عنوان تمامیت هنری و ادبی این نمایشگاه را تداعی می‌کند.

ناظم‌الرعایا با بیان اینکه سبک آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «شکوه پنهان» رئال است، افزود: آثاری که در این نمایشگاه در معرض نگاه بازدیدکنندگان قرارگرفته است با دو تکنیک مدادرنگ و آکریلیک و در ابعاد متفاوتی بر روی مقوای مشکی و بوم پارچه‌ای ترسیم شده‌اند.

او با اشاره به بخش کوتاهی از بیانیه‌ این نمایشگاه گفت: «شکوه پنهان» یک سفر هنری است که ما را به زیبایی‌های پنهان و آثاری که در تاریکی نهفته‌اند، هدایت می‌کند.

، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «شکوه پنهان»، می‌توانند تا ۵ مهرماه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ بعد از ظهر، به گالری نقش قلم، واقع در اصفهان، گذر چهارباغ عباسی، طبقه زیرین سرای قزلباش، مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.