تخم مرغ های کشتی در سبد لیگی نابرابر !
21 آبان 1399 - 10:48
شناسه : 6426
8
مسابقات جهانی کشتی لغو شد مسابقات جهانی ۲۰۲۰ در صربستان همانطور که پیش بینی می شد لغو شد تکشتی ایران که بار خود را برای حضور در این رقابت ها بسته بود ، نقطه سر خط بگذارد .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی
پ
پ

در راه مسابقات جهانی صربستان لیگ کشتی در شرایط سخت و بحران کرونایی کشور استارت خورد تا به قول مسوولان و بویژه گزارشگر تلویزیونی که گویا ماموریت داشت به دفعات تکرار کند که رقابتها تحت تدابیر کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ، رقابت هایی شکل بگیرد که صرفا می تواند پر کننده تقویم فدراسیون کشتی باشد تا لیگی که از دل آن استعدادها رخ نموده و سرمایه های جدیدی به کشتی ایران معرفی شود .
دور رفت لیگ کشتی آزاد و فرنگی در شرایطی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد که در طول دیدارهای دور رفت بیننده تلویزیونی بطور مشخص می دیدند که کشتی گیران با خارج شدن از سالن تمرین کفش هایشان ضد عفونی می شود و بعد دوان دوان خود را به کنار تشک رسانده و قبل از بالا رفتن از سکو ، ماسک خود را به گوشه ای پرتاب کرده و بعد به روی تشک مبارزه می رفتند . دقیقا جایی از تشک که محل تردد و خشک کردن عرق کشتی گیران در هنگامه وفت استراحت و تذکرات فنی از سوی مربیان بود تا در چنین شرایطی این نظر مجری که رقابتها تحت تدابیر پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ، بدجوری روی اعصاب باشد . جالب آنکه بعد از پایان مبارزه نیز کشتی گیران همان ماسک را می زدند تا بیننده یادش نرود که پروتکل ها مو به مو اجرا می شود . این وسط کسی نبود که به لحاظ بهداشتی نیز که شده به کشتی گیران توصیه کند که یک نایلون تمیز با خود همراه داشته باشند و قبل از مبارزه ماسک خود را درون آن قرار داده و بعد از اتمام مبارزه دوباره مورد استفاده قرار دهند .
امروز نیز که مسابقه های جهانی لغو شده ، کشتی برنامه برگزاری دور برگشت لیگ را پیش رو دارد که امیدواریم این بار مسایل ریز بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد تا سلامت کشتی گیران به خطر نیافتد .
جدا از این موارد ، باید اشاره کنیم که لیگ کشتی در شرایط نابرابر برگزار می شود و این مساله به هیچوجه نمی تواند در برگیرنده رقابتی سالم و هدفمند در کشتی باشد . تیم بازار بزرگ ایران که الحمدالله به لحاظ مالی مشکلی برای هزینه کرد ندارد ، تمام کشتی گیران مطرح را در ترکیب دارد. حتی برای آنکه درصدی از شانس خود را در راه قهرمانی به محاطره نیندازد ، کشتی گیران یک و دو هر وزن را جذب کرده تا از یک سو دایره رقابت را محدود کند و از سوی دیگر روی قهرمانی خود ریسک نکند . برای مثال در وزن ۸۶ کیلوگرم بطور توام حسن یزدانی و کامران قاسم پور و در سنگین وزن امیر حسین زارع و پرویز هادی در ترکیب تیم پژمان درستکار حضور دارند تا با توجه به حضور جمعی از ستاره ها و بهترین های کشتی در ترکیب بازار بزرگ ، از پیش سند قهرمانی را به نام این تیم متمول بزنند .
خب در چنین شرایطی باید پرسید این چه نوع لیگی است که قهرمان از پیش مشخص است و برگزاری آن نمی تواند برای کشتی ایران خروجی مناسبی را در پی داشته باشد ، الا اینکه این وسط عده ای که همیشه به دنبال برگزاری چنین لیگی با چنین مختصاتی بوده اند ، از برگزاری آن حسابی منتفع خواهند شد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.