ضرایب دروس دانش‌آموزان برای ایجاد تراز سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳
08 مهر 1402 - 17:15
شناسه : 64608
4
نهایتا با رد طرح مجلس از سوی شورای نگهبان، کنکور ۱۴۰۳ طبق روال کنکور ۱۴۰۲ و با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و افزایش سهم سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد برگزار می‌شود.
منبع : ایسنا
پ
پ

علیرغم اینکه طی دو هفته اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش بودند با تصویب طرحی، کنکور ۱۴۰۳ بدون تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برگزار شود اما با رد این طرح  از سوی شورای نگهبان، کنکور ۱۴۰۳ همانند کنکور ۱۴۰۲ با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برگزار می‌شود.

در کنکور ۱۴۰۲ سهم سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و قطعی بود و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سهم برای کنکور ۱۴۰۳ باید به ۵۰ درصد و از کنکور ۱۴۰۴ به بعد، به ۶۰ درصد برسد. بنابراین با توجه به رد طرح مجلس در شورای نگهبان، کنکور ۱۴۰۳ با سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی و تاثیر قطعی در دو نوبت و بدون طرح سوال از دروس عمومی برگزار می‌شود.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت اول کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در این راستا برای به دست آمدن تراز سابقه تحصیلی هر کدام از دروس عمومی و اختصاصی دارای ضرایب هستند که اخیرا شورای سنجش و پذیرش، ضراب هر کدام از دروس برای دیپلم نظام ۳ـ۳ـ۶ و دیپلم نظام آموزشی سالی ـ واحدی در کنکور ۱۴۰۳ و برای هر کدام از گروه‌های آزمایشی را مصوب کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.