نقشه جدید خاورمیانه در غروب ستاره داوود
21 مهر 1402 - 14:40
شناسه : 65928
2
در نظم جدید منطقه، خاورمیانه بی‌نیاز از حضور بیگانگان است. هیچ دولتی ژاندارم دست‌نشانده نیست و امنیت جمعی با اتحاد دولت‌های منطقه رقم خواهد خورد. کشورها تمامیت ارضی یکدیگر را تهدید نمی‌کنند و اسیر وسوسه زیاده‌خواهی نخواهند شد.
نویسنده : دکتر مصطفی انتظاری هروی/ مدرس علوم سیاسی دانشگاه
پ
پ

 

حمله حماس به اسراییل و شکست همه‌جانبه اشغالگران از مقاومت فلسطینی، یک‌بار دیگر موجودیت این رژیم غاصب را برای همه جهان، زیرسوال برد.

پس از این‌حمله گسترده و ناتوانی اسراییل در پاسخ به مقاومت فلسطین، افکارعمومی جهان این پرسش را مطرح کرد که چرا باید اشغالگری ادامه یابد و چرا پس از ۷۰ سال، خشم مسلمانان فروکش نکرده است؟

این‌ حمله همچنین دولت‌های اسلامی را هم به خود آورد که چرا با وجود عزم راسخ مردم فلسطین در مقاومت برابر اشغالگری، به اندازه کافی به نهضت‌های مقاومت کمک نکرده و میلیاردها دلار بودجه نظامی‌شان را به‌جای تهدید دیگر دولتهای مسلمان، صرف دفاع از سرزمین‌های اسلامی نکرده‌اند؟

بنابراین عملیات طوفان الاقصی را می‌توان یک زلزله واقعی در انگاره‌های سیاسی مردم و دولت‌های جهان دانست که نظم جدیدی را بر غرب آسیا تحمیل خواهد کرد.

در نظم جدید خاورمیانه، اسرائیل دشمن مشترک جهان اسلام شمرده شده و هرگونه تلاش برای نادیده گرفتن و عادی سازی این دشمنی محکوم به شکست خواهد بود.

در هندسه جدید قدرت خاورمیانه، اسرائیل نه دولتی شکست‌ناپذیر و قدرتمند که رژیمی ضعیف، روبه فروپاشی و اشغالگر خواهد بود که دیر یا زود از درون فروخواهد پاشید.

فرار میلیونی صهیونیست‌هایی می‌دانند اشغالگری‌شان شکست خورده، نشان از نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل و پایان کابوس ملت‌سازی مجعول یهودی دارد.

در نظم جدید منطقه، کشورهای اسلامی فریب غرب برای اسجاد نفاق را نخورده و در کنار هم قرار خواهند داشت تا تمدن نوین اسلامی به رقابت مقتدرانه با تمدن غربی بپردازد. بنابراین دولت‌های اسلامی با ایجاد سازمان‌های منطقه‌ای، دیگر به ابزار آمریکا و متحدانش برای تحریم و جنگ‌های نیابتی تبدیل نشده و ذلت این وابستگی را نخواهند پذیرفت.

در نظم جدید منطقه، خاورمیانه بی‌نیاز از حضور بیگانگان است. هیچ دولتی ژاندارم دست‌نشانده نیست و امنیت جمعی با اتحاد دولت‌های منطقه رقم خواهد خورد. کشورها تمامیت ارضی یکدیگر را تهدید نمی‌کنند و اسیر وسوسه زیاده‌خواهی نخواهند شد.

اگر اسراییل نباشد، میلیاردها دلار پول نفت در این منطقه، صرف توسعه و رفاه می‌شود و به‌جای خرید سلاح و مهمات، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اقتصادی توسعه پیدا خواهند کرد.

رسیدن به چنین منطقه‌ای که عاری از دشمنی و نزاع و نفوذ و دخالت و اشغالگری باشد، دور از دسترس نیست. طوفان الاقصی بذر این توسعه را در خاک منطقه کاشته و به زودی با پایان دوره اشغال، عصر جدید خاورمیانه آغاز خواهد شد تا بهانه‌های غرب برای دخالت در امور منطقه برای همیشه به پایان برسد و تمدن نوین اسبامی سربلند کند. تمدنی که می‌تواند نویدآور انقلاب جهانی موعود باشد.

منبع: فرهنگ ایرانیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.