رویترز: مذاکرات حماس-اسرائیل با میانجیگری قطر ادامه دارد
07 آبان 1402 - 13:14
شناسه : 67401
3
برخلاف کارشکنی‌های رژیم صهونیستی در مسیر آتش‌بس، یک منبع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات بین حماس و تل‌آویو با میانجیگری قطر ادامه دارد.
پ
پ

 خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه روز گذشته (شنبه) ادامه داشت.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات شکست‌ نخورده است بلکه «با سرعت بسیار کندتر» از قبل از حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینیان در غزه، در حال انجام است.

ارتباطات مردم تحت محاصره غزه با جهان بیرون روز گذشته پس از آن قطع شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمب‌های بیشتری را به قلمرو فلسطینیان در غزه پرتاب کردند و فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله زمینی رژیم موقت به فلسطینیان در حال آماده شدن است.

بر اساس گزارش رویترز، قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده ادامه داده است و با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر که در بازداشت حماس هستند، با مقام‌های حماس وارد مذاکره شده است.

طبق ادعای رویترز، هفته گذشته با میانجیگری قطر، دو اسیر آمریکایی و دو اسیر صهیونیست آزاد شدند.

مذاکرات با میانجیگری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده است به طوریکه روز جمعه هفته گذشته، علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد که مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است اما صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گشته تصریح کرد که تلاش برای آزادسازی اسرا حتی در جریان عملیات زمینی تل‌آویو در غزه، ادامه خواهد داشت. وی در این خصوص گفت:‌ «ما از هر امکانی برای بازگرداندن آنها به خانه استفاده خواهیم کرد».

پیش‌تر، شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که به حصول توافق با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا به توافق رسیدند اما رژیم صهیونیستی در این مسیر مانع‌تراشی کرده است.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان «عزالدین قسام» همچنین در یک سخنرانی ویدئویی گفت که تنها در صورتیک تمامی اسرا را آزاد می‌کند که رژیم صهیونیستی تمامی زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی طی چند ساعت اخیر ۵۳ جنایت جدید مرتکب شده که به شهادت ۳۷۷ نفر منجر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.