سی ان ان: اقتصاد به داد بایدن نمی رسد
07 آبان 1402 - 13:43
شناسه : 67404
3
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به واگرایی شاخص های اقتصادی آمریکا و کاهش مقبولیت رئیس جمهوری کنونی این کشور پرداخت و تصور عمومی از اوضاع کشور و کهولت سن بایدن را از عوامل موثر در این ناهنجاری ارزیابی کرد.
پ
پ

سی ان ان در برنامه دیروز (۶ آبان) خود با مقایسه شاخص فلاکت (ترکیب نرخ بیکاری و تورم) در دوره های اخیر نتیجه گیری کرد که اگرچه این شاخص در دوره نخست بایدن از دوره های مشابه رئیسان جمهوری معاصر آمریکا بهتر بوده و تولید ناخالص داخلی نیز افزایش یافته، بااین وجود مقبولیت بایدن از دیگر سران آمریکا (به جز کارتر) کمتر بوده است.

مجری سی ان ان با اشاره به افت محبوبیت بایدن در میان دموکرات ها، در توضیح این وضعیت گفت: شاید حال افراد خوب است ولی اوضاع کشور خراب است.

مدام تصاویر و اخبار مهاجران غیرقانونی، دزدی از فروشگاه ها، ناامنی و اعتراضات پخش می شود. مخارج نظامی هم روز به روز افزایش یافته و جیب مردم خالی تر می شود.

 

سی ان ان ادامه داد: عامل مهمی که در این مورد نقش دارد، سن و سال بایدن و سالمندی رئیس جمهوری ۸۰ ساله آمریکاست که اقبال عمومی به وی را کاهش داده است.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ حکایت از آن دارد که اکثر آمریکایی ها عملکرد جو بایدن رئیس جمهوری کشورشان را در امور مربوط به مهاجرت، اقتصاد، روابط با چین و روسیه تایید نمی‌کنند.

در حالی که اکثر آمریکایی ها از عملکرد او در رسیدگی به مسائل اقتصادی، مهاجرتی و روابط با چین و روسیه ناراضی هستند، وی کارزارهای انتخاباتی اش را برای یک دوره دیگر حضور در کاخ سفید آغاز کرده است.

این نظرسنجی نشان داد که رضایت کلی از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری تا حدی ثابت و به میزان ۴۲ درصد است. این در حالیست که ۵۳ درصد عملکرد او را تایید نمی کنند و ۵ درصد هم نظری ندارند.

این نتایج همچنین گویای آن است که کمتر از یک سوم شهروندان آمریکایی عملکرد بایدن را در حوزه های مربوط به مهاجرت (۳۱ درصد) و رابطه با چین (۳۲ درصد) تایید می کنند.

این در حالی است که عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مدیریت اقتصاد و روابط با روسیه فقط مورد قبول ۳۷ درصد از مردم این کشور است.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.