مدودف: تفاوت حمایت از فلسطین در مقابل اوکراین را احساس کنید!
07 آبان 1402 - 16:56
شناسه : 67439
5
نایب رئیس شورای امنیت روسیه با انتشار 2 تصویر در مقایسه تظاهرات و تجمعات در حمایت مردمی از فلسطین در مقابل حمایت از اوکراین، نوشت: «تفاوت را احساس کنید».
پ
پ

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور با انتشار دو تصویر برای مقایسه تظاهرات و تجمعات در حمایت از فلسطین در مقابل حمایت از اوکراین، نوشت «تفاوت را احساس کنید».

تصویر اول حضور ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه در روز شنبه (۲۸ اکتبر، ششم آبان) در تجمع حمایت از فلسطین در شهر استانبول را نشان می‌دهد و تصویر دوم مربوط به تجمعی چند نفری حمایت از اوکراین در برلین در ژانویه سال ۲۰۲۲ است.

ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعدازظهر شنبه در حمایت از فلسطین در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» در شهر استانبول در ترکیه تجمع کردند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان می‌دهد. به گزارش منابع خبری مردم در این تجمع شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به رژیم اسرائیل سر دادند.

دیمیتری مدودف دیروز در پیامی با اشاره به تعبیری در متن کتاب مقدس یهودیان، رژیم صهیونیستی را به «مولوخ» یکی از خدایان باستانی تشبیه کرد که اعمالی مانند قربانی کردن کودکان برایش انجام می‌شده است. او در این‌باره با اشاره به رژیم صهیونیستی گفت: مولوخ همیشه قربانیان بیشتر و بیشتری را طلب می‌کند و اکنون ماشین خشونت آن برای سال‌ها کار خواهد کرد.

مدودف که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود، در انتقاد به سیاست‌های کنونی غرب در باب حمایت از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «غرب در آخر از اوکراین خسته شد و به اسرائیل روی آورد». او در باب این اظهاراتش هم به این موضوع اشاره کرد که حتی اولین کاری که رئیس‌ جدید مجلس نمایندگان آمریکا انجام داد، کمک به تل‌آویو بود.

او به اجرای قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره صلح پایدار در خاورمیانه اشاره و ضمن تاکید بر اجرای آن، از بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به این قطعنامه انتقاد کرد. به گفته مدودف، عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه آغاز یک خونریزی مرگبار چند ساله خواهد بود و برای سال‌ها «چرخه خشونت» را در این منطقه فعال می‌سازد.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.