ابعاد خودزنی بایدن در جنگ غزه
07 آبان 1402 - 17:55
شناسه : 67447
1
در شرایطی که حتی ترامپ ترجیح داده‌ برای عوام‌فریبی، از نتانیاهو انتقاد کرده و از شکست رسمی رژیم اشغال‌گر قدس در جنگ غزه سخن بگوید، بایدن اما مشغول راهبری و زمینه‌سازی برای نسل‌کشی بیشتر اهالی غزه به دست صهیونیست‌ها است!
پ
پ

طی روزهای اخیر نظرسنجی‌های معناداری در آمریکا منتشر شده که یکی از آنها مربوط به افت موقعیت رئیس جمهور آمریکا در بین هم‌حزبی‌های دموکرات اوست و نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن در میان دموکرات‌ها به پایین‌ترین میزان ممکن از زمان حضورش در کاخ سفید رسیده است.

این نظرسنجی که موسسه گالوپ آن را انجام داده نشان می‌دهد که دستِ‌کم یک چهارم دموکرات‌ها نسبت به بایدن نظر منفی پیدا کرده‌اند و فراتر از آن، میزان محبوبیت عمومی رئیس جمهور آمریکا نیز به ۳۹ درصد رسیده است.

به اعتقاد تحلیل‌گران، بخش قابل توجهی از این کاهش آشکار معلول رویکرد خصمانه و توحش‌آمیز دولت آمریکا در حمایت از جنایات رژیم اشغال‌گر قدس و کابینه نتانیاهو در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا برای انتخاب دوباره، نیاز به حمایت حداقل ۹۰ درصدی هم‌حزبی‌های خود در انتخابات خواهد داشت و مهم‌تر اینکه؛ میزان محبوبیت بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل نیز ۴ درصد (نسبت به نظرسنجی ماه گذشته) کاهش یافته و به ۳۵ درصد رسیده است.

از آنجا که رأی‌دهندگان مستقل نقش به سزایی در تعیین نامزد پیروزی در  ایالات خاکستری مانند فلوریدا، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان ایفا می‌کنند، نتایج این نظرسنجی حکایت از وضعیت کاملا متزلزل بایدن در این خصوص دارد و در فاصله یک‌سال باقی‌ تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زنگ خطر را برای دموکرات‌ها و کاخ سفید به صدا در آورده است.

این در حالی است که؛ طی ماه‌های گذشته، مخالفت بایدن با برخی اقدامات و رویکردهای کابینه ائتلافی نتانیاهو تبدیل به نقطه‌ای مثبت در کارنامه حزبی او شده بود، تا جایی که برخی رأی‌دهندگان دموکرات و مستقل صرفا به همین دلیل از او حمایت می‌کردند.

با این حال؛ حمایت واشینگتن از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و اعزام تفنگ‌داران دریایی آمریکا به اراضی اشغالی، نمایان‌گر گرایش بایدن به نوعی منازعه پایدار در منطقه غرب آسیاست، مسئله‌ای که با ادعای دموکرات‌ها مبنی بر تسلط بر حوزه سیاست خارجی و ترجیح دیپلماسی نسبت به هر گزینه دیگری در مغایرت مطلق قرار دارد.

درست در شرایطی که حتی افرادی مانند ترامپ ترجیح داده‌اند برای عوام فریبی و کسب آراء افراد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از نتانیاهو انتقاد کرده و حتی از شکست رسمی رژیم اشغال‌گر قدس در جنگ غزه سخن بگویند، بایدن اما مشغول راهبری و زمینه‌سازی برای نسل‌کشی بیشتر اهالی غزه به دست صهیونیست‌ها است.

این رفتار بایدن، معنایی جز خودزنی و خودکشی آشکار رئیس جمهور ناتوان و متوحش آمریکا ندارد، چه، انتشار برخی گزارش‌های مستند دال بر طراحی عملیات غزه توسط مقامات آمریکایی و حتی تلاش برای عملیاتی‌سازی آن، جایی برای توجیه تاکتیکی سیاست‌های دولت بایدن در قبال تحولات اخیر باقی نمی‌گذارد.

بدیهی است که بایدن تبعات گره زدن سرنوشت خود و کشورش به نتانیاهو و کابینه افراطی‌اش را به بدترین شکل ممکن پرداخت خواهد کرد، موضوعی که حتی برخی نزدیکان او را در وزارت خارجه و حزب دموکرات شدیدا نگران کرده و در این رابطه به او هشدار داده‌‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.