جدیدترین تجهیزات نظامی دانش‌بنیان در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ استفاده شد
09 آبان 1402 - 15:45
شناسه : 67648
4
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: جدیدترین تجهیزات و تسلیحات نظامی بومی شرکتهای دانش‌بنیان که زیر نظر وزارت دفاع و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش هستند، در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ با محوریت این قرارگاه به کار گرفته شد.
پ
پ

امیر سرتیپ رضا آذریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ با محوریت قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش و هدایت و راهبری هیات رییسه نیروی زمینی ارتش روزهای پنجم و ششم آبان در منطقه «نصرآباد» اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: موشک فتح ۳۶۰ با سرعت ۱۸۰ کیلومتر، فجر پنج با سرعت ۱۱۰ کیلومتر، شفق، الماس، دهلاویه و موشک انهدامی آرش از جمله موشکهایی بود که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: سامانه ضدپهبادی مجید، توپخانه بصیر با استفاده از موشک هوشمند نقطه زن و از سامانه های پهپادی سبک وزن فاتح و سینا که با عنوان بمب‌های پرسه‌زن شناخته می‌شوند نیز در این رزمایش ۲ روزه استفاده شد.

وی افزود: در این رزمایش یگانهایی از خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان و کرمانشاه حضور داشتند که در کمتر از ۲۴ ساعت و با طی کردن مسافت هزار کیلومتری خود را به منطقه عملیاتی رساندند که نشانگر سرعت عمل و تحرک بالای نیروها است.

امیر آذریان گفت: تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش، دورزن، نطقه زن و هوشمند و عملیات از طریق شبکه برخط برای افسران و سربازان دیگر پادگانها قابل مشاهده بود

وی با بیان اینکه ۳۰۰ بالگرد در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت، افزود: اجرای عملیات شبانه توسط بالگردها در شرایط سخت آب و هوایی و اجرای خط آتش پنج کیلومتری، اجرای عملیات آفندی و تک هماهنگ شده، پشتیبانی بسیار خوب و نزدیک جنگنده های هوانیروز با اجرای آتش توپخانه با برد بلند و کوتاه برخی از ویژگیهای خاص این رزمایش بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: روحیه سلحشوری، ولایتمداری و دلاورمردی و جسارت نیروهای افسر و سرباز به خوبی در این رزمایش قابل رویت بود.

امیر آذریان با بیان اینکه با وجود گستردگی این رزمایش در ابعاد مختلف، کوچکترین سانحه‌ای برای کسی پیش نیامد، افزود: در این رزمایش یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا، با پشتیبانی ترابری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به اجرای مأموریت پرداختند و در نهایت با تأیید ارزیابان و فرماندهان نیروهای مسلح این رزمایش به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.