«پارک بحران» تشکیل شود
30 آبان 1402 - 10:28
شناسه : 69523
0
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران پیشنهاد کرد تا شهرداری تهران برای ساخت پارک‌های مدیریت بحران اقدام کند.
منبع : ایسنا
پ
پ

حامد یزدی‌مهر با اشاره به اهمیت اجرای مانورها و تمرین‌ها در مدیریت بحران گفت: یکی از مواردی که سبب ارتقاء و رشد مدیریت بحران می‌شود، برگزاری مانورها و تمرین‌هاست. این تمرین‌ها و مانورها فواید زیادی را هم برای شهروندان و هم برای امدادگران و عوامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات درپی خواهد داشت. به عنوان مثال امدادگران و دستگاه‌های مختلف در مانورها با یکدیگر هماهنگی بیشتری پیدا کرده و نحوه کار با دستگاه‌ها و تجهیزات را نیز آموزش می‌بینند. علاوه بر آن ضعف‌ها و نقاط قوت فردی و سازمانی نیز در این تمرین‌ها مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ شهروندان نیز در جریان مانورها و تمرین‌هایی که مختص آنان برگزار می‌شود، می‌توانند نحوه نجات جان خود و امدادرسانی به دیگران و همچنین اقدامات صحیح در هنگام وقوع حوادث را آموزش ببینند. همچنین قرارگیری آنان در موقعیت شبیه‌سازی شده با موقعیت بحرانی سبب می‌شود تا در صورت حضور در شرایط واقعی تاب‌آوری و قدرت تصمیم‌گیری بهتری هم داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سالانه مانورهای زیادی با محوریت شهرداری‌ها، مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌ها وسازمان‌ها انجام می‌شود. مانورهایی که بسیار موثر و کارگشا است.

یزدی‌مهر با تاکید بر اینکه لازم است که آموزش‌ها و مانورها به طور مستمر ارائه شود، گفت: در همین راستا نیز پیشنهاد می‌کنم تا شهرداری‌ها اقدام به ایجاد پارک‌های بحران یا پارک‌های مدیریت بحران کنند. در واقع این پارک‌ها می‌توانند مانند پارک‌های ترافیک پلیس راهور فضایی باشند برای آموزش مستمر مدیریت بحران به شهروندان اعم از کودکان و بزرگسالان و همچنین محلی باشند برای آموزش و تمرین امدادگران و نیروهای دستگاه‌های اجرایی و خدماتی.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال چندی پیش شهرداری تهران مانور بسیار خوبی را برای اسکان اضطراری در محدوده بوستان ولایت تهران به اجرا درآورد. این محل موقعیت خوبی دارد برای اینکه بخشی از آن به پارک بحران تبدیل شده و مدارس و شرکت‌ها و … بتوانند دانش‌آموزان یا کارمندان خود را یک روز در سال برای آموزش و حضور در مانورهای شبیه‌سازی شده به چنین مناطقی بیاورند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به قوانین و مقررات متولی مدیریت بحران در شهر تهران برعهده شهرداری تهران است، شهرداری تهران نیز منابع مالی خوبی در اختیار دارد که می‌تواند چنین فضاهایی را ایجاد کند. اداره کل مدیریت بحران استان تهران نیز این آمادگی را دارد که تا حد توان و امکانات خود در اجرای این پروژه با شهرداری تهران همکاری کند. امکان ایجاد پارک‌های بحران در دیگر شهرهای کشور نیز با محوریت مدیریت بحران، شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌تواند پیگیری شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.