رویترز: اروپا به دنبال نابودی «شبکه مالی حماس» و «جلوگیری از ورود شهرک‌نشینان» است
20 آذر 1402 - 14:15
شناسه : 71201
2
وزیران اتحادیه اروپا گام های بعدی را در پاسخ به جنگ اسرائیل و حماس بررسی می کنند.
پ
پ

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گام‌های بعدی احتمالی را در پاسخ به بحران خاورمیانه، از جمله سرکوب امور مالی حماس و ممنوعیت سفر برای شهرک‌نشینان اسرائیلی مسئول خشونت در کرانه باختری بررسی می‌کنند. در حالی که مقامات اتحادیه اروپا اصرار دارند کمک به اوکراین برای دفع تهاجم روسیه همچنان اولویت اصلی است، فوران جنگ بین اسرائیل و حماس این بلوک را مجبور کرده است تا دوباره بر خاورمیانه تمرکز کند.

حماس قبلاً توسط اتحادیه اروپا در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است، به این معنی که هر گونه سرمایه یا دارایی که در اتحادیه اروپا دارد باید مسدود شود. اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که محمد ضیف، فرمانده ژنرال شاخه نظامی حماس و مروان عیسی معاون او را به فهرست تروریست های تحت تحریم خود اضافه کرده است.

اتحادیه اروپا قصد دارد با هدف قرار دادن منابع مالی حماس و اطلاعات نادرست، از این هم فراتر برود. مقامات ارشد اتحادیه اروپا مانند جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی، نیز نسبت به افزایش خشونت توسط شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرده اند. واکنش اتحادیه اروپا می‌تواند شامل ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا برای افراد مسئول و سایر تحریم‌ها برای نقض حقوق بشر باشد.

منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.