مهارت یمنی در دریای سرخ
24 آذر 1402 - 11:03
شناسه : 71452
0
اقداماتی که ارتش یمن تحت رهبری عبدالملک الحوثی انجام می دهد مایه افتخار امت اسلامی و کشورهای عربی و مسلمان شده است به طوری که وی در صدر محبوبیت مردم جهان عرب قرار گرفته است.
نویسنده : مرتضی رحیمی زارچی/ سفیر اسبق ایران در یمن
پ
پ

 

در هفته‌های اخیر اخبار مرتبط با توقیف کشتی‌های رژیم صهیونیستی در تیتر رسانه‌های جهان قرار گرفته‌است. نیروهای یمنی در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، افزون بر حملات پهپادی و موشکی، بارها به توقیف کشتی‌های رژیم صهیونیستی اقدام و آن‌ها را به سواحل یمن منتقل کرده‌اند.
موقعیت ژئوپولیتیک یمن و توانایی های ارتش یمن بویژه مهارت آنها در چند سال اخیر در توقف حملات ائتلاف علیه مردم یمن باعث شده است جایگاه ویژه ای در دریای سرخ و عرب پیدا کنند و بر رفت و آمد کشتی ها و شناورهایی که به خصوص از مسیر استراتژیک باب المندب صورت می گیرد نظارت داشته باشند و شعارهای آنها در مبارزه با رژیم صهیونیستی جزو شعارهای اولیه بوده است.
از زمانیکه از ۷ اکتبر حملات وحشیانه اسراییل علیه مردم غزه آغاز شده است ارتش یمن وارد صحنه شده و اعلام کرده لست تا زمانیکه تجاوزات اسراییل علیه مردم غزه ادامه داشته باشد در کنار مردم غزه خواهند بود.
خوشبختانه در حال حاضر اقداماتی که ارتش یمن تحت رهبری عبدالملک الحوثی انجام می دهد مایه افتخار امت اسلامی و کشورهای عربی و مسلمان شده است به طوری که وی در صدر محبوبیت مردم جهان عرب قرار گرفته است.
همانطور که گفتم ارتش یمن اعلام کرده است تا زمانی که تجاوزات اسراییل ادامه دارد و امکان ورود غذا و دارو به مردم غزه وجود نداشته باشد این حملات را علیه اسراییل ادامه خواهد داد.
از سوی دیگر طرف مقابل نیز امکان رویارویی و مواجهه جدی با مردم یمن نخواهند داشت چرا که تجربه حدود ۸ سال اخیر نشان داده است که ملت مقاوم یمن قرار نیست در برابر تهدید آنها خود را ببازد و یا روند حرکت خود را متوقف کند.

منبع: فرهنگ ایرانیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.