پالتیکو: آمریکا اسناد جنایات جنگی اسرائیل را جمع آوری می‌کند
24 آذر 1402 - 15:01
شناسه : 71470
1
پالتیکو گزارش داد که آمریکایی‌ها بر خلاف اظهارات علنی خود، نه تنها از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ آگاه هستند، بلکه فعالانه‌ مشغول گردآوری داده‌هایی درباره این جنگ بوده‌اند.
پ
پ

گرچه مقامات آمریکا اظهار کرده‌اند که در حال حاضر درباره رعایت یا نقض قوانین جنگی توسط رژیم صهیونیستی قضاوتی نمی‌کنند، اما پایگاه خبری پالتیکو گزارش داد که واشنگتن اطلاعاتی جمع‌آوری کرده که می‌تواند از آنها برای ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به «قوانین جنگی» استفاده کند.

به گفته دو منبع آگاه، ایالات متحده درباره اقدامات و تاکتیک‌های نظامی رژیم صهیونیستی و حماس اطلاعاتی را جمع‌آوری و ارزیابی‌های دقیقی به عمل آورده‌است. این اطلاعات شامل اهداف هر دو طرف، سلاح‌هایی که آنان استفاده کرده‌اند و تعداد تلفات طرفین است.

پالتیکو گزارش داد که این اطلاعات در چندین مرتبه به اطلاع کنگره و کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا رسیده‌است.

همچنین مقامات وزارت خارجه آمریکا تحت برنامه‌ای که در ماه اوت با عنوان «راهنمایی واکنش به حوادث غیرنظامی» معرفی شد، مشغول جمع‌آوری گزارش‌هایی درباره نقض احتمالی قوانین جنگی و حقوق بین‌المللی بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

این بدین معناست که وقتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب بمباران کورکورانه شده – که مصداق نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است – او در واقع با اتکا به اطلاعاتی که دولتش در این باره گردآوری کرده بود، سخن گفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرد که در پی بمباران‌های کورکورانه‌ای که صهیونیست‌ها به نوار غزه انجام داده‌اند، حمایت جهانی از این رژیم اشغالگر کاهش شدیدی یافته و کابینه کنونی در تل‌آویو به نحوی رفتار می‌کند که همراهی جامعه بین‌المللی با خود را بسیار دشوار کرده‌است.

به نظر می‌رسد که دولت ایالات متحده بخشی از داده‌های لازم برای تعیین اینکه آیا رژیم صهیونیستی قوانین جهانی جنگ را نقض کرده، در اختیار دارد.

این در حالی است که مقامات وزارت خارجه آمریکا تا امروز در پاسخ به این پرسش که چرا درباره نقض قوانین جنگی توسط رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را آغاز نمی‌کنند، اظهار می‌کردند که تا پیش از پایان جنگ غزه امکان جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه را ندارند.

حال با انتشار گزارش پالتیکو برخی تحلیلگران می‌گویند این «واقعاً دورویی مقامات آمریکا را نشان می‌دهد» که می‌گویند جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه غیرممکن یا دشوار است. مساله این است که آنها آگاهانه «انتخاب کرده‌اند» این جنایات را نادیده بگیرند.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.