روایت نیویورک تایمز از ابتکار عمل روسیه در جنگ اوکراین
02 دی 1402 - 17:19
شناسه : 72076
1
نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تصرف آودیوکا به عنوان یک موفقیت راهبردی برای روسیه نوشت: مسکو از مزیت نیروی انسانی خود در نبردهای میدانی استفاده کرده‌ و پیروزی‌های ارتش این کشور مقامات اوکراینی را بر آن داشته تا به فکر جذب ۵۰۰ هزار سرباز برای ادامه جنگ در سال آینده باشند.
پ
پ

این نشریه آمریکایی با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش روسیه در امتداد جبهه شرقی اوکراین، ‌این دستاوردهای فزاینده را عمدتاً ناشی از فراوانی تعداد نیروهای نظامی ارتش این کشور دانست.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، این هفته اعلام کرد هیچ جایگزینی برای جذب گسترده نیروی نظامی به منظور جبران خسارات علیه کشورمان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از درخواست روسای ارتش برای جذب ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر خبر داد. وی ترس از تنش‌های اجتماعی را به عنوان دلیل امتناع مقامات اوکراینی برای استفاده از خدمت سربازی گسترده عنوان کرد.

گفتنی است نیروهای روسی به شهر آودیوکا، در منطقه دونتسک نزدیک شده‌اند. تصرف آودیوکا یک موفقیت راهبردی برای روسیه است چرا که این شهر محور دفاعی اوکراین در منطقه و تصرف آن ضربه ای سخت به روحیه اوکراینی‌ها وارد کرده است.

اولکساندر اشتوپون، سخنگوی ارتش اوکراین به تلویزیون ملی این کشور گزارش داد: روسیه طی ۲ ماه ۲۵ هزار تلفات در شرق متحمل شده که بیشتر آنها در اطراف آودیوکا بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز پیشروی های اخیر روسیه در نزدیکی آودیوکا و همچنین در اطراف شهرهای دیگر مانند کوپیانسک، باخموت و مارینکا نیز شاهد دیگری است که نشان می دهد روسیه قاطعانه ابتکار عمل را در بیشتر میدان های نبرد به دست گرفته است.

روسیه این پیشرفت را در برهه زمانی حساسی علیه اوکراین انجام داده چرا که درگیری‌های سیاسی در واشنگتن و اتحادیه اروپا مانع از تحویل بسته‌ کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف شده است.

یهور چرنف، معاون کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین در مصاحبه ای گفت: در حال حاضر وضعیت در خط مقدم دشوار است و به تدریج رو به وخامت می گذارد. ما بدون مهمات کمکی آمریکا، جبهه ای که در تابستان امسال به سختی به دست آوردیم را از دست خواهیم داد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.