گزارش واشنگتن پست از تاکتیک‌های حماس برای صهیونیست‌ها
02 دی 1402 - 17:25
شناسه : 72081
3
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از روش مقاومت فلسطین در کمین کردن برای سربازان صهیونیستی و به دام انداختن آن‌ها گزارش داد.
پ
پ

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روش‌های فریب مرگبار مقاومت فلسطین را برای کمین کردن نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی فاش کرد.

این روزنامه به نقل از سربازان صهیونیست نوشت که آن‌ها در نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه در یک تله مرگبار افتادند. سربازان اشغالگر هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این کمین از کوله‌پشتی‌هایی با بلندگو‌هایی که صدا‌های گریه پخش می‌کردند استفاده شد و سربازان را عمداً به  سمت یک تونل مقاومت قرار داد.

طبق آنچه این روزنامه گزارش داد، در روز‌های اخیر، ارتش صهیونیستی گزارش داد که سربازانش صدا‌های ضبط شده‌ای از مردم را شنیده اند که گریه می‌کنند و به زبان عبری صحبت می‌کنند، سربازان نیز فکر کردن اسرای خود را یافته اند و به دنبال صدا رفتند.

واشنگتن پست اعلام کرد که با توجه به تشدید نبرد‌های زمینی بین مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر، غزه در حال تبدیل شدن به یک منطقه جنگی پیچیده است که در آن رژیم صهیونیستی هواپیما‌های بدون سرنشین و روبات‌های قرن بیست و یکم را مستقر می‌کند، در حالی که مقاومت بر برخی از قدیمی‌ترین تاکتیک‌ها تکیه دارد: فریب، غافلگیری و کمین.

این روزنامه آمریکایی اذعان کرد که مقاومت فلسطین در بالا و پایین زمین می‌جنگد و نیروهای آن از ساختمانی به ساختمان دیگر می‌روند و سعی می‌کنند به سربازان صهیونیستی کمین بزنند.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران اسرائیلی نوشت که ارتش اسرائیل برای دستیابی به اهداف متناقضی مبارزه می‌کند: “پیدا کردن و کشتن جنگجویان حماس و همچنین تلاش برای نجات زندانیان”.

به همین ترتیب، یکی از محققان مؤسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو گفت که عملیات فریبکاری که توسط مقاومت فلسطین اتخاذ شد «برای فریب دادن سربازان اسرائیلی و آوردن آن‌ها به مناطقی که از قبل به‌عنوان مناطق کشتار آماده شده‌اند، طراحی شده‌اند»،  باعث ایجاد سردرگمی، هرج و مرج، خشم و ناامیدی در صفوف نیرو‌های اسرائیلی می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست هشدار داد که روش مقاومت در زمینه ایجاد کمین همچنان یک چالش و تحریک بزرگ برای رژیم صهیونیستی  است. این روزنامه افزود که سربازان صهیونیستی که از فاصله نزدیک با درگیری شدید روبرو می‌شوند، خسته و ترسیده اند و عملیات فریبکاری که توسط مقاومت انجام می‌شود سربازان صهیونیستی را در برابر اشتباهات آسیب پذیرتر می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.