انتخابات مقدمه تحول
03 دی 1402 - 8:35
شناسه : 72108
3
رهبر انقلاب اسلامی متذکر شدند: برخی از تحول طرفداری می‌کنند اما انتخابات را به عنوان مقدمه تحول، مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.
منبع : ایسنا
پ
پ

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار  با مردم استان‌های خوزستان و کرمان بر اهمیت حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود، تاکید کردند و آن را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند.
مهمترین توصیه ها و سخنان رهبری درباره انتخابات را در ادامه بخوانید.
*ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.
*جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.
*با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.
*نبود انتخابات موجب برقراری دیکتاتوری یا هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش است.
*انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.
*مشارکت قوی در انتخابات معجزه‌آفرین است
*برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود. وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می شود.
*انتخابات، پایه و زمینه‌ساز است.
*برخی از تحول طرفداری می‌کنند اما انتخابات را به عنوان مقدمه تحول، مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.
*دیدگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اگر می‌خواهید به نفع دیدگاه خود تحول ایجاد کنید، راهش سر کار آوردن کسانی است که با شما هم‌جهت هستند که این مسئله نیز فقط با انتخابات محقق می‌شود.
*علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیما، مطبوعات و جوانان و اعضای خانواده‌ها از مردم برای مشارکت در انتخاباتی پرشور تشویق کنند.
*میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.
*دلسرد کردن مردم از انتخابات کاری غلط و به ضرر کشور است. بعضی‌ها برای دلسرد کردن مردم، دائم مشکلات کشور را یادآوری می‌کنند در حالی‌که راه‌حل مشکلات، انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.