‌دانشجویان دانشگاه‌های اسرائیل در سایه جنگ قادر به پرداخت شهریه نیستند
07 دی 1402 - 14:09
شناسه : 72504
2
روزنامه عبری زبان جروزالم پست نوشت که نیمی از دانشجویان دانشگاه‌های اسرائیل به دلیل شرایط بد اقتصادی ناشی از جنگ قادر به تامین مخارج تحصیل خود نیستند.
منبع : فارس
پ
پ

«واقعاً مایه تاسف است اگر جنگ رویاهای دانشجویان را بکُشد». این را رئیس دانشگاه برایلان رژیم صهیونیستی «آریه زبان» گفته است.

چوی تاکید کرد: در این شرایط پیچیده جنگ تلاش می‌کنیم به دانشجویان کمک کنیم. ما تلاش داریم حمایت‌های مورد نیاز آنها را اراده دهیم تا به دلایل مالی دانشگاه را رها نکنند.

یک نظرسنجی جدید که توسط کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان داده است که ۴۶ درصد از دانشجویان دانشگاه های این رژیم، از جمله کسانی که به عنوان بخشی از نیروی ذخیره برای جنگ فراخوانده شده اند، نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل دانشگاه و شهریه‌های آن را تامین کنند.

به نوشته روزنامه عبری زبان «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط گردان های القسام در هفتم اکتبر آغاز شد، بیش از ۳۵۰ هزار سرباز ذخیره از جمله حدود ۳۵ هزار دانشجو را برای مشارکت در جنگ علیه غزه فراخواند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۳۵ درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها در اسرائیل در نتیجه جنگ با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و ۵۶ درصد از آنها واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی اضافی هستند، بیشتر از آنچه به عنوان سرباز ذخیره دریافت می‌کنند.

این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد که دانشجویان دانشگاه از شرایط سختی در پرتو جنگ رنج می‌برند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی دو روز پیش اعلام کرد که اسرائیل تنها در نوامبر گذشته کسری بودجه ۱۷ میلیارد شکل (حدود ۴٫۵ میلیارد دلار) را ثبت کرده است.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز پیش‌بینی کرده است که زیان اقتصادی به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی اسرائیل معادل حدود ۵۲ میلیارد دلار برسد.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ از ۶٫۵ درصد به ۲ درصد کاهش یابد که دلیل آن تأثیرات منفی جنگ است که تا حدی موجب این کاهش شده و برای سال ۲۰۲۴ هم پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی اسرائیل به طور کامل متوقف شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.