رژیم صهیونیستی زیر فشار مالی هزینه‌ ادارات وابسته به کابینه را کم می‌کند
16 دی 1402 - 10:20
شناسه : 73278
5
رژیم صهیونیستی که به دلیل جنگ علیه غزه در تنگنای شدید اقتصادی گرفتار آمده مجبور به بررسی کاهش هزینه‌های ادارات وابسته به کابینه این رژِیم شد.
منبع : فارس
پ
پ

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در حال بررسی کاهش بودجه ادارات دولتی و انتقال وجوه آنها برای پوشش هزینه‌های جنگی است که در نوار غزه به راه انداخته است.

این کانال عبری زبان با اشاره به توصیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی برای بسته شدن ۱۰ وزارتخانه  به منظور کمک به تامین هزینه‌های جنگ گفت: اما نتانیاهو گفته پیشنهادهای دیگری ارائه می‌کند که شاید هم به چشم نیاید.

امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابتدای سال نو میلادی، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم خواست تا  به سرعت هزینه‌های عمومی را کاهش دهد، پیش از اینکه با واکنش بد بازار مواجه شود.

یارون گفت: «عدم اقدام برای اصلاح بودجه از طریق کاهش هزینه‌ها، حذف وزارتخانه‌های مازاد و افزایش درآمدها با توجه به نیازهای جنگ، احتمالاً در آینده هزینه زیادی برای اقتصاد خواهد داشت.»

واشنگتن پست نیز به تازگی گزارش داد که مخارج و استقراض کابینه نتانیاهو افزایش یافته است، در حالی که درآمدهای مالیاتی هم کاهش یافته و رتبه اعتباری ممکن است به نوبه خود تحت تأثیر پیامدهای جنگ قرار گیرد

این روزنامه افزود: برخی از کارشناسان انتظار دارند که اقتصاد اسرائیل با کاهش تولید ناخالص داخلی مورد انتظار از ۳ ٪ در سال ۲۰۲۳ به ۱ ٪ در سال ۲۰۲۴ انقباض یابد.
رژیم صهیونیستی برای مقابله با مخمصه اقتصادی خود همچنین به تازگی تصمیم گرفت با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی تعدادی از تیپ های جنگی را از غزه بیرون ببرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.