نام خود را با ماه‌نورد ناسا به تنها قمر زمین بفرستید
17 دی 1402 - 10:44
شناسه : 73407
2

ناسا از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا نام خود را بر روی ماه‌نورد وایپر که قرار است در اواخر سال جاری میلادی پرتاب شود به قمر زمین برسانند.

پ
پ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سازمان فضانوردی و ایالات متحده آمریکا، ناسا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است، علاقه‌مندان می‌توانند تا اسفندماه نام خود را از طریق ماه‌نورد این سازمان به تنها قمر کره زمین برسانند.

ماه‌نورد وایپر با هدف یافتن ذخایر یخ آب در قطب جنوب ماه و بررسی خاک ماه به قمر زمین ارسال می‌شود که یکی از مراحل مقدماتی برنامه آرتمیس و فرود دوباره انسان در سطح ماه است.

قرار است در برنامه آرتمیس فضانوردان در قطب جنوب ماه، جایی که شواهدی مبنی بر وجود ذخایر یخ آب در آن مشاهده شده است، فرود بیایند.

وایپر به دنبال یخ آب و سایر منابع در نزدیکی قطب جنوب ماه خواهد بود؛ همان منطقه عمومی که ناسا قصد دارد یک یا چند پایگاه خدمه را از طریق برنامه آرتمیس این آژانس ایجاد کند.

اداره علمی این سازمان توضیح داده است، به کمک این ماه‌نورد قرار است قسمت‌هایی از سطح ماه مطالعه و کاوش شود که هیچ کس قبلاً به آن ورود نکرده است و با این کمپین، از مردم سراسر جهان دعوت می‌شود تا همراه بخشی از این سفر پرخطر و در عین حال پر ارزش باشند. 

فاکس افزود: نام‌های افراد هنگام حرکت وایپر در زمین ناهموار قطب جنوبی و جمع آوری داده‌های ارزشمندی که به ما در درک بهتر تاریخ ماه و محیطی که قصد داریم فضانوردان آرتمیس را به آنجا بفرستیم، قرار می‌گیرند.

ناسا توضیح می‌دهد قرار دادن نام افراد در ماه‌نورد هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است افراد وارد سایت ناسا شوند و دستورالعمل‌ها را انجام دهند که برای انجام این کار تا پانزدهم ماه مارس فرصت دارند. علاقه‌مندان باید فرم مربوطه را پر کنند که شامل اطلاعات شخصی است و درنهایت نام افراد به صورت دیجیتالی به ربات وایپر ارسال می‌شود و یک بلیط یا تیکت دریافت می‌کند.

با قراردادن نام خود بر روی وایپر و سفر این فضاپیما به ماه، می‌توان این برنامه را همراهی و حمایت کرد. همچنین، شرکت در این برنامه به افراد فرصتی عالی برای تجربه کاوش ماه، و دستاورد‌های علمی و فناوری فضایی می‌دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.