سازمان حمایت: افزایش قیمت روغن موتور ممنوع است
19 دی 1402 - 10:46
شناسه : 73578
2
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد: هر‌گونه افزایش قیمت روغن موتور بدون اخذ مصوبات لازم غیرقانونی و از مصادیق بارز گرانفروشی است.
منبع : فارس
پ
پ

به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان این سازمان اعلام کرد که از آنجا که روغن موتور بنزینی و گازوئیلی از جمله اقلام مشمول قیمت گذاری تثبیتی است لذا هرگونه تغییر قیمت آن در صورت تصویب کارگروه و ستاد تنظم بازار عملیاتی می شود.

تاکنون هیچ گونه مصوبه‌ای از ناحیه متولیان امر در این خصوص ابلاغ نشده است و اصولاً این سازمان و سایر دستگاه‌های ذیربط پیش از تصویب ، هیچ گونه جایگاهی مبنی بر موافقت با افزایش قیمت ندارند. لذا هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مصوبات لازم غیرقانونی و از مصادیق بارز گرانفروشی است و در صورت افزایش قیمت با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

همچنین کلیه واحدهای تولیدی مکلفند بدون وقفه و مطابق رویه قبل نسبت به عرضه مکفی روغن در بازار اقدام کنند.  ضمن اینکه فرآیند تولید و عرضه و میزان آن به صورت ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفته و با هرگونه کاهش یا توقف عرضه و دپوی محصول بر اساس قوانین موجود برخورد تعزیری خواهد شد کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی مکلفند بدون وقفه نسبت به تولید و عرضه این محصول اقدام کنند و هموطنان گرامی می توانند در صورت گران فروشی و دپوی محصول و عدم عرضه مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.