اتاق بازرگانی ایران با اتفاقات اخیر پیش ۳ قوه اعتباری ندارد‌
20 دی 1402 - 9:59
شناسه : 73679
2
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه با اتفاقات پیش‌آمده هر 3 قوه اعتمادی به اتاق ایران ندارند و اعتباری برای آن قائل نیستند، گفت: دیگر اتاق ایران هیچ انتفاعی برای بخش خصوصی ندارد بنابراین اعضای اتاق تردیدی برای خروج از این وضعیت ندارند.
منبع : ایسنا
پ
پ

محمود تولایی اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر بعد از انتخابات خرداد‌ماهِ اتاق بازرگانی ایران و به حاشیه رفتن اتاق، ‌اقتصاد ملی و به‌خصوص اقتصاد بخش خصوصی خسارت دیده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران‌ بیان کرد: ماموریت اتاق ایران مشاوره دادن به سه قوه است، ‌این در حالی است که با اتفاقات پیش آمده هر سه قوه اعتمادی به اتاق ایران ندارند و اعتباری برای آن قائل نیستند، لذا باید اعضای اتاق برای این موضوع فکری کنند و اعتبار از دست رفته به اتاق بازرگانی ایران را برگردانند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت:‌ بخش خصوصی باید تلاش کند تا از این وضعیت عبور کند، ‌با شرایطی که  بعد از انتخابات برای اتاق پیش آمده است و بی اعتباری اتاق نزد قوا و حاکمیت، دیگر اتاق بازرگانی ایران هیچ انتفاعی برای بخش خصوصی ندارد و این وضعیت قابل ادامه دادن نیست. 

تولایی با بیان اینکه هیچگاه اتاق بازرگانی در چنین شرایطی قرار نداشته است، گفت: اگر اقدامی در اتاق بازرگانی خلاف قانون، ‌قاعده و عرف صورت گرفته است، دولت باید با ابزارهایی که در اختیار دارد این مساله را رفع کند و اتاقِ به انزوا رفته را از این وضعیت خارج کند.

وی با تاکید بر اینکه راهی برای اتاق بازرگانی ایران وجود ندارد جز اینکه به وضعیت قبلی خود بازگردد، بیان داشت: اعضای اتاق و بخش خصوصی باید با تدبیر و عقلانیت از این شرایط عبور کنند تا اتاق دوباره به عنوان مشاور سه قوه شناخته شود و به وظیفه خود به عنوان سخنگوی بخش خصوصی عمل کند و حاکمیت، دولت، مجلس، و قوه قضائیه اتاق بازرگانی ایران را به عنوان یک دستگاه معتمد و قابل اعتماد بشناسند.

تولایی اظهار داشت: اگر اعتماد قوا به اتاق بازرگانی بازنگردد، اتاق بازرگانی یک سیستم ناکارآمد و غیرموثر خواهد بود.

وی گفت: دولت باید از طریق برگزاری انتخابات و هر مسیر دیگری که وجود دارد این بن‌بست را به اتمام برساند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی از ۷ عضو تشکیل شده که ۴ مقام آن دولتی است بنابراین این ۴ نفر رای غالب را دارند و همیشه می توانسته‌اند تصمیم‌گیر باشند، الان هم می توانند تصمیم بگیرند.

وی افزود: بخش خصوصی در چند ماه گذشته به این نتیجه رسیده است که باید از این فضا خارج شد و اعضای اتاق تردیدی در این مورد ندارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.